Snart hemma
Fick samtal från Ewa förut, Mexx har blivit av med stygn och tratt så nu är det fritt fram för oss att hämta honom.
Allt har gått jättebra. Fy 17 vad jag saknar min lille gris!
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
oohh va kul för dig att snart få hämta hem din älskling.. o skönt att det gått så bra me honom också… när ska ni hämta honom då??
Jaa.. har vart så sjukt tomt utan honom att jag har riktiga abstinens-besvär. :P Vi hämtar honom i helgen, lördag eller söndag. Vet inte vilken dag än. Förhoppningsvis lördag. :P
Mvh Alex
Värd för Ridsport
okej.. du får berätta om det kära återseendet när ni kommit hem =) o så får du "smuggla" me dig en valp me 
Haha ja jag ska göra mitt bästa. ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Vad glad han ska bli
Alfons hälsar o undrar när vi ska sätta fart på "gamlingarna"
du vet!

Kan förstå att det blir underbart att få hem honom igen. Och försök smuggla ut en valp och skvallra för oss andra sedan.
Sacko hälsar också. Att ni kan glömma det där med att få fart på oss. vi går redan på högvarv:-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Hihi.. Förbi mig igen då.. ;)
Haha jaa.. har du skylten klar? ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Jajamen!! :P Den är röd och blå och vit.. :P
#9 Jag missade den. :(
Men Mexx är hemma nu, var hur glad som helst när vi kom! Han gjorde jämfota hopp - rakt upp ca 1,5 meter i luften. I jämhöjd med mitt ansikte var han ungefär. :P Sen när vi var inne och fikade så klättrade han upp på stolen bredvid mig, för att därifrån ta sig över till mitt knä.. Där skulle han sitta tyckte han. ^^ Sen när vi började röra på oss så satte han sig vid dörren, så att vi inte skulle åka utan honom. ;)
Han mår i alla fall jättebra efter kastreringen, men kan inte säga om det är någon skillnad på honom än. Två grannar gick förbi precis när vi kom hem och stannade utanför garageuppfarten och pratade när jag släppte ur Mexx ur bagaget.. Inte ett dugg intresserad av att hälsa på honom var han, utan han hoppade ur bilen och sprang direkt till dörren. Om det berodde på trötthet, hemlängtan eller att han blivit mindre "revirförsvarande" av kastreringen vet jag inte. Hoppas dock på det sista..^^
Någon Lilleman blev det inte den här gången, men skulle kunna bli senare. ;) Pappa hade lite ångest på vägen hem för att vi inte hade tagit med honom. Och jag sa "Vi får väl ta med honom nästa gång vi åker dit, om han är kvar då" varpå pappa svarade "Det går ju faktiskt att ringa och säga att vi tar honom också.." Så han har blivit helkär kan jag säga. Tog upp det vid matbordet förut också "Vi kanske skulle ha två hundar.." Mamma var dock inte lika på idén, och sa "Det är dubbelt så många" varpå pappas klockrena motargument var "Det är bättre att gå från en till två än från två till fyra" ^^
Så ja.. Vi får se hur det blir. ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
haha bra argument din pappa har och det stämmer ju… så skönt att han äntligen är hemma… =) kan riktigt se det framför mig hur glad han blev att se dig.. 

får du med dig valpen åxå? :P
#11 Haha jaa, jag hade riktigt kul åt hans argument i alla fall. ^^ Han är värre än en 6-åring ibland. :P
#12 Inte än, men kanske senare om jag, pappa och Ewa får som vi vill. ;) Eftersom jag ska hoppa av skolan har ju jag all tid i världen att uppfostra en voffe nu. ^^
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Hihi måste ju bara tala om vad pappa sa idag. ^^ Mamma hade pratat med Ulla, en vän till oss med två kelpies (varav en från samma kennel som Mexx) och Ewa har försökt få henne att ta Lilleman också nu.. Så kom mamma hem och sa att Ulla hade föreslagit att vi skulle dela på Lilleman. Pappa får en lite "ledsen" in och säger "Näee.. vi vill inte dela en hund.. Vi vill ju ha honom själva.."
Han har blivit kär. ^^ Hihi. Jag fick i alla fall erbjudande från Ewa att komma dit när jag tröttnar på mina föräldrar så kan jag bo där ett tag och hjälpa till att träna hundar.. Så det är mycket möjligt att jag gör det, och då kanske det blir mer än en hund som följer med hem, vem vet? ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport

Alex…räcker det inte att ni har kastrerat stackaren…..ska han "styckas" åsså….mohahaaha….unu får ni skärpa er! hihihihihhiiihi
Hahaha, nej det är ju inte Mexx, det är Lilleman. Så det är inte sååå farligt. ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport

Psutar ut….skönt!
Förståndig Far! :-D
Nu blev det ju lite knäppt.. Eftersom att jag ändrade..
Kom på att det var ju olika hundar, Lilleman är ju inte kastrerad. ;) Än i alla fall.. Kan bli, om inte hans andra sten trillar ner.
Mvh Alex
Värd för Ridsport