Hundar iFokus

Hundar

Etikettoff-topic
Läst 4405 ggr
[Mharya]
0

Hundyrken

Jag har haft tankar fram och tillbaka om vad jag vill bli när jag blir stor. Men nu har jag kommit fram till att det är hundar jag verkligen vill arbeta med. Ja har funderat lite på hund sjukgymnast, men det är så svårt. Så nu skulle jag vilja veta vad det egentligen finns för hundyrken. Någon som skulle kunna skriva några och gärna förklara lite om dem?

Ilya
1

Åh, det finns så mycket. Radar upp det jag kommer på just nu:

• Hundtränare/Hundpsykolog

• Instruktör för någon hundsport

• Hunddagis/hundpensionat

• Hundcafé

• Veterinär med inriktning på hundar

• Djursjukvårdare med inriktning på hundar

• Djurskyddsinspektör (då är det väl dock alla djur)

• Etolog (samma där, djur i allmänhet)

• Djuraffär med inriktning på hundar

• Kennel

• Hundfrisör/hundtrimmare

• Massör

• Arbete med mögel-, röt-, lik-, polis-, narkotika-, och vaktbolagshund

• Doggywalker

• Inom tullen kan man oxå jobba med hundar

• Hundrehab

• Inom forskning

Ja, det är det jag kommer på Tungan ute

[Mharya]
0

Något som skulle vara väldigt kul och intressant är ju Hundfrisör. Någon som kan förklara lite om det? Hur mycket man tjänar?

Rafflan
0

Jag tror det är viktigt att tänka att man ska leva på den lönen, och det är dyrt att leva.

Så innan du funderar å ett jobb, kolla hur mycket man tjänar ;)

[Mharya]
0

#3: Det är det jag vill ta reda på så det är däför jag vill ha några yrken som jag intesserar mig av och sedan jämföra. :)

[jakke94]
0

dem flesta "hundjobb" är har väl ganska låg lön, förutom inom vakt och så, då är det nog medellön :)

Själv vill jag starta hundpensionat någon gång i framtiden :)

[Mharya]
0

#5: Jo, det vet jag. Men jag tänker såhär att jobbet ska man ha hela livet nästan så det gäller att verkligen välja något man gillar. Men självklart vill ja ha något arbete där man tjänar tillräkligt.

Scully
0

#6 Du får göra research hos någon hundfrisör och se hur dom lever på sin lön. Något man alltid kan göra om man inte tjänar bra på bara ett jobb. Låt säga just hundfrisör, då kan man ha andra tjänster så som att rasta hundar eller något annat Glad

[chouwa]
0

Man kan ju faktiskt ha två jobb också.
Eller som jag. Jag jobbar som hundinstruktör ca 75% vilket är min största inkomst och så pluggar jag 50% distans vilket också blir en inkomst.

[Mharya]
0

Jag ska börja göra lite research om hundjobb. Jag får fråga hundsjukgymnasten min hund går till hur mycket hon tjänar. :)

Karizma
0

Jag tycker man kan göra lite reserch även på olika ställen typ kontakta en hundfrisör hör hur det var att starta upp o vad som behövs skaffas innan man startar upp. gör det på dom yrken du är intreserad många tror jag har just hund men annat arbete med fast inkomst hundjobbet kommer bara som extraslant.

Brullebro
0

Är oxå intresserad av att jobba med hundar.. Skulle nog helst av allt vilja bli hundspykolog :)

idaleck
1

Hundförare inom polisen!

Sandra
0

Vår granne är hundförare/vakt. Hon jobbar visserligen natt nu, men hon tjänar nog hyggligt med pengar. Tillräckligt för att kunna köpa o betala lånen på en lägenhet iaf. Så det är ju ett jobb man har på heltid, inte som "extraslant" som någon så fint uttryckte det Skrattande

Men då krävs det ju en hel del jobb för att kunna nå dit också. Först en vaktutbildning, sen tror jag att de ska jobba en viss tid för att sedan få gå över o utbilda sig till hundförare. Men det är inte omöjligt alls!

[Mharya]
0

Just nu lutar det mest emot hundsjukgymnast. Det är brist av dem så jag känner att jag behövs. Jag vill så gärna göra något som är nödvändigt. Vet någon unegfär hur mycket en hund sjukgymnast får i lön`??