Hundar iFokus

Hundar

Etiketthundtillbehör-hundprylar
Läst 2714 ggr
Lyan
0

Mitt praktiska koppel :-P

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Måste bara skryta lite om mitt koppel som är det bästa jag haft :-D Skulle bara varit läder också…

Det är som ett tvillingkoppel fast det delar sig ända uppe vid handtaget, där finns en grej som gör att det roterar och man slipper trassel. Handtaget går att lossa för att kunna sätta fast runt något, går även att använda till en extrahund. Bägge kopplena går att ta loss och använda som vars ett också

Lyan
0

Handtaget öppnat. Här kan ni se snurregrejen

Lyan
0

Ensamma koppel

Karizma
0

smart koppel :)

Tangotime
0

Jätte praktiskt om man gillar det! Jag hade dock blivit smått galen :-) Tycker det är mycket smidigare att ha en hund i eget koppel. Men jag har ju tre hundar så det kopplet hade nog bara krånglat om man haft tre hundar i det:-)

Lyan
0

#4 Jag försökte med två koppel på dem, det har alltid funkat annars med både två och tre hundar, men de här bägge är totalt hopplösa på att trassla in sig!

Jag har ALDRIG stött på en hund som är skicklig på att trassla in både sig själv och allt hon kommer i kontakt med som Ping är! Spm ett exempel skulle vi köra ca 1-2km och när vi kom fram hade hon snott in kopplet två varv runt ena bakbenet, ett varv runt magen, ett varv runt ett framben, ett varv runt halsen och två varv runt Mattis, då satt de ändå på golvet bredvid mig och jag la inte märke till att hon rörde sig mer än normalt :-P

Har också funkat med vanligt tvillingkoppel men då flyger Mattis som en vante iom att Ping är tyngre.

Är helt kär i det här kopplet, då kan hon trassla bäst hon vill och det är ändå bara att snurra tillbaka det :-D

Rafflan
0

var köpte du det? :)

Lyan
0

#6 Har gjort det själv efter att ha frågat i varenda butik häromkring

Ilya
0

Vad fiffigt!

Rafflan
0

Ja vi har ju ett koppel med knäpp handtag så vi knäpper ihop det med vår andra hunds vanliga koppel och vips har man två hundar i ett handtag ;)