Hundars kropps språk
Igår var jag upp till vår jätte stora rast gård och släppte mina hundar, där var även en stor schäfer hanne 2,5 år en omplacering , denna kille gav sig på och skulle trycka ner mina tjejer direkt min äldre tik höll sig på avstånd från honom medans min yngre sökte kontakt med honom, även om han kastade sig över henne, och försökte trycka ner henne så sökte hon kontakt, det var rätt intressant att se hur deras kropps språk var, denna hanne var väldigt osäker, och översexuell, min yngre tik är en annars rätt dominant tik som andra går undan för men nu visade hon en annan sida mot denna hanne hon la sig på rygg för honom fjäskade för honom, men hon vart lite osäker när han försökte lägga sig på henne när hon låg, då drog hon sig undan för att strax efter söka kontakt, man kunde verkligen se hur tydlig hon var i sitt språk för att lugna honom. Det som är ännu roligare är att denna tik som även hon är en omplacering när hon kom för 1 år sedan inte heller visste hur man beteede sig med andra hundar och var väldigt jobbig men nu när jag såg henne vart jag väldigt farcinerad hur de genom att umgås med andra hundar lär sig.

Kul liten berättelse! Se upp för valpar bara! :)

#2> Mmmm, fiiiiin hund. Har 2 Malamute/hyskyn hemma som ser precis ut som din hund… Fast de är hanar. Mycket vackra! :-)

Det var rolig och trevlig läsning. Skojigt att få höra om vardagshändelser med era hundar.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

#3 åh malamute är en ras jag vill ha gillar dem starkt.
#4 Tack !! Tyckte det var lite kul att se hur olika hundar kan bete sig i olika situationer, utefter vad de gör och utsätts för. Nu inte menat att jag skulle utsätta mina hundar för obehag bara för att se reaktionen, skulle aldrig komma på nått sånt men att de kan bete sig olika beroende på vem de är med.