Hundar iFokus

Hundar

Etikettagility
Läst 1707 ggr
Qepta
0

Agility idag!

Rubriker säger det mesta, idag var jag och Lisa för första gången på en agilityträning. Det gick jättebra, Lisa förstod direkt vad hon skulle göra och flög över hindrerna. Hon hade lite problem med tunneln i början och gick runt den, men efter att ha förstått att hon inte skulle runt hindret så var hon igen det på ett kick. Är supernöjd med dagen, både jag och hunden älskade det vi gjorde. Vi ska dit imorgon igen, genom skolan så fick vi välja olika aktiviteter och då fanns agility med på listan som höll till på Gävle hundungdom. Är så glad över att Lisa endast hade kontakt med under tiden vi var där. Det sprang lösa skälliga hundar överallt men hon distraherades inte för det. Agility kommer vi att fortsätta med! Bilder kommer senare.

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

Karizma
0

Vad kul att du o hon gillar agility :) hoppas det går bra för er :)

[Trojasmatte]
0

Vad roligt! :) Ska åka i helg till agilitybanan och träna med min hund Troja.

Qepta
0

Idag var det lika roligt, vädret var skönt och vi fick även testa på balanshinder och träna med kontaktfälten, Lisa klarade det galant! Hon snubblade över ett av balanshindrerna men blev inte ett dugg rädd, hon sprang upp för hindret som om ingenting hänt. Mot slutet när vi skulle köra igenom hela banan så var vovven så slut, hon gick över länghoppshindret men kom i mål iallafall! Sen stack hon iväg och badade när jag inte såg. Gissa om hon slockade när vi kom hem. Glad

Min ena dator lagar fortfarande en massa trasiga filer så bilderna kommer lite sent.

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

[Trojasmatte]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#3 Vad kul, agility är verkligen roligt :) Jag var och tränade med Troja ikväll. Hon sover som en stock nu :)

Qepta
0

#4 Ja det är verkligen en superrolig sport, lillflickan orkar så otroligt mycket. Men när vi skulle hem så orkade hon inte hoppa in i bilen!

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

[Trojasmatte]
0

#5 Ja, förhoppningsvis ska jag gå en fortsättningskurs i höst :) Kan tänka mig att det man blir slut av det iaf :D Haha