Hundar iFokus

Hundar

Etikettraser
Läst 2113 ggr
djuralskare
0

dalmainer valpar sökes

Hej är de någon som vet eller säljer renrasiga Dalmatiner valpar

Jag o min sambo vill så gjärna köpa en valp snarast möjligast Hör av er till mig

vi är väldigt seriösa

Mvh Maria

Alex
0

Kolla Svenska Dalmatiner-Sällskapets hemsida. Dock skulle jag råda dig att vara noga med valet av uppfödare och hundar, snarare än att försöka få en valp så fort som möjligt…

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

fettmedkevlar
0

Säger precis som #1.

Att köpa valp så fort som möjligt låter inte så noggrannt övervägt.

bruksschafrar.blogspot.com

Medarbetare på Brukshundraser.ifokus.se

[chouwa]
0

Jag håller med ovanstående.
Att säga att man vill ha valp "fortast möjligt" låter allt annat än seriöst.

Karizma
0

Kanske har TS letat valp ett tag utan framgång, och det är rätt tid o skaffa valp. Tips är dom hitta bra uppfödare så titta jag på blocket där fanns det  dalmatiner skk reggade med. Har du tur kan det finnas lite i din närhet annars tipsar jag att man kollar på deras klubbsida. PS. Ta inte första bästa finns det 2 olika kullar så titta på båda om det är ungefär lika långt från varandra tror man kan tjäna på ha fler än 1 uppfödare o kolla på. DS Lycka till!

Alex
0

#4 Fast har man letat ett tag bör man ju haft kontakt med flera uppfödare man gillar och ha koll på när de planerar kullar, så man kan boka in sig i nån i tid…?

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Karizma
0

5, Ja det tycker jag att man bör ju hitta nån men alla är inte så himmla ducktiga på googla och kanske inte vet hur man hittar deras klubbsida. Jag tycker man ska minst kolla in 2 uppfödare.

Har man tur så har dom en valp som håller det måttet men är ute efter, och ta tips vad uppfödaren säger.

Är oxå mycket o göra i hemmet innan man tar hem valp "valpsäkert" ska hemmet vara. Är en del o göra, planera och ha även plan på om man jobbar sen heltid vart ska hunden vara då?

Själv har jag väntat på uppfödaren jag gillar skulle ha valpplaner sen att det blev valpar, hade tur att det blev valpar :)

Alex
0

#6 Ja, jag är ju en sån som anser att man planerar hundköp i alla fall i flera månader, minst, och då har man god tid på sig att leta reda på och kolla upp uppfödare… Framför allt när det handlar om en ras med en hel del "mindre stabila" hundar i, så bör man ju kolla upp noga, och i tid…

Mvh Alex
Värd för Ridsport

djuralskare
0

Hej på alla och tack för råd och tips jag har nog utryckt mig fel..

ber om ursäkt

jag menar inte att jag ska köpa första bästa absolut inte, valet av rätt valp är jätte viktigt.

och självklart ska vi kolla med olika kennlar

och inte köpa något lätt på blocket som inte har kennel, men de finns juh dom som även har kennel och lägger ut på blocket.

och jag är mer än seriös för jag vet vilket ansvar de är, man kan inte bara köpa hund sådär för de är som att skaffa barn.

Jag mena att om de finns leveransklara valpar.

Mvh

Alex
0

#8 Ja okej, så bra. Glad Men det enklaste är ju att kolla länken i inlägg #1, det är väl enklaste sättet att både hitta seriösa kennlar och se om det finns de med valpar nu i sommar.

Mvh Alex
Värd för Ridsport