Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 9096 ggr
Sotingetroll
9

Förstoppnings diarre?

Jag har en hund som inatt blev dålig i magen, hon ville ut 4 gånger på 3 timmar så det blev ett jäkla rännande. Men när hon kom ut så kom det nästan ingenting, hon tryckte men bara lite kom. Det var lösa korvar så att säga.. Hon har inte ätit något konstigt vad jag vet och hon är inte heller känslig så det brukar aldrig vara problem med någon mat eller liknande.

Hon har fortsatt under dagen att vara dålig i magen och bajsat flera gånger (dock inte lika intensivt som under natten) men det som jag inte tycker är så bra är att det aldrig kommer ut just nånting. Nu är det mest rinnande och kommer bara nåra droppar typ.

Kan hundar ha förstoppningsdiarre? Hur gör man isf?

Hon har ätit dåligt under dagen och även under gårdagen, har även spytt gult en gång under dagen. Kvällsmaten åt hon nyss upp. Hon är normalt dålig på att bajsa, händer ofta att det bara blir 1 gång per dag.

Så vad tror ni? Ge henne ris/fil och hoppas det blir bättre eller något annat förslag?

AnneN
0

Vet inte hur varmt det är nu där du bor, men dricker hunden ordentligt? Har sett en del hundar som fått så som du beskriver då de blivit uttorkade pga att de dricker för lite i värmen.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

SaraC
0

Fasta henne helt ett dygn, alltså bara ge vätska. (Ordentligt med vätska nu om det är varmt där du bor, som #1 säger) Sedan kan du börja med skonkost som till exempel kokt, vattnigt ris, fisk, kyckling. Se om det blir bättre och om det inte blir det eller går åt fel håll, kontakta veterinär och rådfråga.

Det är ju absolut inte ovanligt att hundar blir dåliga i magen eller kräks, men är det inte något snabbt övergående tycker jag man bör kontakta veterinär och höra. Hon kanske satt i sig något ute när ni inte sett? Eller att det beror på värmen som #1 skriver.

Att bajsa 1 gång om dagen tycker jag inte låtet onormalt, så länge hunden inte har några problem med att göra ifrån sig och avföringen är fin.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Sotingetroll
0

Tack för era svar. Det är INTE varmt här där vi bor så det beror inte på det. Hon fryser snarare när vi är ute..

Men jag ska göra som #2 sa och fasta henne 1 dygn och sedan ge henne fil och annat för ris äter hon inte.

Dumt bara att det ska komma precis när vi ska iväg, suck, men hoppas hon blir bra tills helgen!

Yessica
0

Har hon ätit gräs? Vissa hundar kan bli lösa i magen eller så nu på våren då gräset kommer fram. Glad Hoppas det snart går över.

Ha en bra dag!

Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

SaraC
0

#3 Hoppas hon blir bra igen snabbt Glad

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Sotingetroll
0

Kan ge rapport om att hon blev inte bättre tills idag, hon blev snarare sämre och började spy. Både spyan och bajset var blodblandat så jag blev orolig och åkte in med henne till vet. De hittade inget förutom en lite vätskebrist så hon fick lite mediciner och hoppas nu hon blir bättre!

Men det var ingen förstoppning iaf och inget konstigt i magen vad vet kunde känna.

AnneN
0

#6 Tog de ingen röntgen på hennes mage? Förvånad

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Sotingetroll
0

#7 Nej det ville dem inte..

Men hon blev bra dagen efter så de gjorde nog rätt trots allt. :)