Hundar iFokus

Hundar

Etikettutfodring-och-foder
Läst 3276 ggr
MagicPaws
0

Foder till storpudel.

Jag har ju en storpudel hane på 5½år, jag ger han just nu Royal Canin Medium Adult Sensitive. Jag har uppfödarrabatt på 20% så jag får det ju billigare, men jag funderar ändå på om det finns något annat, billigar alternativ som ändå är bra, han har ju lite känslig mage, får lätt gaser och sånt.

Jag har ju ingen panik med att byta foder, men om jag kan hitta ett som är bra, gärna nått han inte går upp i vikt på så lätt, och som är skonsamt mot magen. För mig är ju kvaliteten viktig men med min ekonomi skulle det vara skönt att slippa lägga ut ca 500kr/månad för en hund… men vill heller inte ta vilket billigt foder som helst.

//Christine mamma till Orion *160123
med S*Magic Paw's Cornish Rex Katteri och Storpudeln Spike

Mischa
0

Kika på standart, det är prisvärt även utan rabatter, bra innehåll.

≧◔◡◔≦

ms-mee
0

Till storpudeln vi hade på foder gav vi Pedigree. Vi hade testat andra märken (även royal som du ger nu, men det fick hon gaser av) men det var det Pedigree som passade henne bäst.
Nu kan jag inte innehållet riktigt men billigt är det.

Standardt får våra pudlar nu, en mellan och en stor. Det kan jag rekomendera :)

//Helene

Medarbetare på Days Of Our Lives

MagicPaws
0

Ok Tack

//Christine mamma till Orion *160123
med S*Magic Paw's Cornish Rex Katteri och Storpudeln Spike

anaprincess
0

robur salmon and rice är ett kanon foder för hundar med känsligmage, pälsen blir vacker och det är bra för hjärtat och venerna. Även bra att det innehåller glucosamin för lederna. Här kan du läsa om vad det innehåller LÄNK

Karizma
0

varför inte färskfoder? Funkar bra på alla raser stora som små kanske blir lite dyrt? vet inte hur mycket kostar fodret du ger i dag per månad? Det är bra för magen o pälsen blir fin uppleft att våran tik ser piggare ut med har mer energi. Ska ge det till dvärg pudel med.

Tangotime
0

Jag körde min storpudel på Nordic varvat med Royal´s foder. Jag har också rabatt på det är totalt blir det ju 25% rabatt efter som man får tillbaka 5% på dom gula lapparna.

Doggy Extra säger dom som vet,är bra. Men dom har ingen rabatt och jag vet inte vad det kostar/säck.

Sen har ju Royal Croc det är billigt och jag tror att det är 20kg säckar. Har kört på detta också och tyckte det fungerade bra. Men min storpudel hade inga problem med magen.

Catnap
0

Min hund med känslig mage (har plöjt igenom en del torrfoder) funkar super bra på Magnussons meat & biscuit. Han tycker dessutom bättre om den än andra foder.
Helst skulle jag ge färskfoder men det finns inte utrymme för det hos oss just nu, förhoppningvis i framtiden. Till dess är jag nöjd med Magnusson. Den är billigare än Royal men jag tror man ger lite större mängder men jag mins inte riktigt. Kanske bara känns så för att vår hund inte ville äta Royal

//Angelica

Medarbetare på Hundar iFokus

Scully
0

#6 Doggy har rabatt för uppfödare vad jag vet, man måste dock skicka in butikskvittot för att få 20% rabatt. Man kan samla några kvitton så får man en liten klumpsumma insatt på kontot Skrattande

Just Doggy extra tyckte jag var ganska bra, men vet inte om jag skulle våga använda det till en hund som har problem med magen då det är ganska mkt vete i det