Kissnödig valp.. :P
Ja, Nero kissar nog (överdriver inte) minst 10 gånger varje dag.. Nog för att han har en liten blåsa, men är det normalt att kissa SÅ mycket? Han fyller fyra månader idag och jag antar att allt detta kissande kan bero på att han inte riktigt kan avgöra om han "får ut" allt eller något sådant.. :P
Han är i alla fall väldigt duktig med att säga till när han behöver gå ut! :) Snart är han helt rumsren, tror jag. :) Så fort han behöver ut så sätter han sig vid ytterdörren och så gnäller han lite, då är det dags! ;)
det är säkert ganska normalt skulle jag tro, fast jag vet inte men 10 ggr är väl igentligen inte så jätte mycket?! lusse brukar vara ute ca 5 ggr om dan och han kissar ju minst 1 gång på varje promenad…och om jag ser utifrån mig själv så går jag nog o kissar 7-8 ggr om dan säkert eller minst iaf, sen beror det ju på hur mycket man dricker också.. när lusse va mindre så gick han och drack så fort man hade sagt till honom, om han gjorde något fel, så vi fick ransonera vattnet åt han i 3 veckors tid iaf…
Nej, det kanske inte är så mycket.. :) Men jag tycker att han dricker jättemycket också. Paddy (förra hunden) kissade inte alls lika mycket har jag för mig.. Ibland så kan Nero dricka upp en hel vattenskål (3-4 dl) på en gång!!
Sedan en till fråga - ungefär hur gamla är hanarna när de "lyfter på benet" när de kissar? :)
Se det positivt att han dricker. :) Tror nog att det inte är ett dugg konstigt, aktiv vovve som blir törstig plus att han som du sa kanske inte känner när han har kissat klart.. Eller hinner. ;) Finns ju mycket annat spännande att göra ute. ^^
Det är väldigt olika när de börjar lyfta på benet.. Men runt (och då en stoooor cirkel) ;) halvåret brukar de väl börja försöka. Vissa några månader tidigare, andra flera månader senare. Mexx tror jag försökte första gången vid 4 månaders ålder. Men då stog han i ett dike, och lyfte såklart på det övre benet.. Så det vart ju inte så lyckat.
Efter det fallet dröjde det ett tag innan han testade igen. ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
Hugo lyfte påå benet när han var sex månader.. men han ramlar ort lite :Ptyvärr kommer de kiss på magen varje gång?!
lusse är jäääääätte sen… han lyfter fortfarande inte på benet, väldigt jobbigt då han kissar sig själv på benen… finns det inget sätt man kan "lära" dem att lyfta.. 
men jag vet d att endel hundar är väldigt tidiga medans endel är jätte sena, hade en hund när jag va yngre som inte lyfte förens 2 års ålder.. det är väl bara vänta o se… =)
Min lilla kille fyller 6 månader idag ! Kan inte säga precis hur gammal han var när han första gången lyfte på benet, men numera gör han det nästan hela tiden. Men på morgonen…då är han så kissnödig så då står han upp , utan att lyfta på benet och kissar jättelängeeee !

Tyson började lyfta på benent runt 6/7 månader.
Men var lite lat av sig.
Han stöttade upp sig på murkanten där vi bodde då.
Men han lyft riktigt när vi gick med honom, ibland, och i bland inte.
Jaja..Alla sett är bra utom dem dåliga….
Du frågade om man inte kan lära dom att lyfta på benet, och jag har nyss träffat på en chäfer ägare ett par ggr, och han hade en hane i din ålder, vi tog sällskap några ggr och den hanen började lyfta på benet för att min gör det, så det kan nog vara en hjälp att dom ser hur andra hanar gör
.