Hundar iFokus

Hundar

Etiketthundtillbehör-hundprylar
Läst 2578 ggr
EmmaVarg
0

vart köpa FÄSTINGHALSBAND?

kan någon säga snabbt vart man kan köpa fästinghalsband?:p

( finns d olika sorter?;s för har hört att nån sort har gjort att vissa hundar  blivvit sjuk o så..)

säg de ni tycker e  bra

för ja hitta en fästing i mitt rum på sängtäcket o de VA INTE TREVLIGT..

Nellie-Jessica
0

På apoteket tror jag men fråga med vetrinären , det ska jag göra Glad

[chouwa]
0

den här tråden kan du läsa den senaste diskussionen ang fästingmedel. Där står om allt från bärnstenshalsband till scalibur.

EmmaVarg
0

#2 asså jag har ett fästingmedel till min ena hund, men den andra är liten och jättelånghårig och pälsen släpas och han rullar sig ALLTID ute och blir jättesmutsig helatiden så man ofta måste tvätta han och på det medlet står det att man INTE får tvätta hunden under hela perioden man använder medlet de va därför ja undra .. :s

[chouwa]
0

#3: Jo, men då kanske du vill veta vad du sätter på hunden. Jag skulle t.ex. Aldrig sätta på min hund ett Scaliburhalsband utan om det skulle vara något hade det blivit bärnstenshalsband. Médans andra har andra erfarenheter och åsikter. Läser man igenom trådar som tex den ovan kanske man får en uppfattning om vad man vill ha till sin hund.

Elinormaggan
0

Våran hund började "skaka/ruska" på huvudet när han hade det, och det ska vara något farligt med det så han fick gå utan och festingplockas varje dag, sen vet jag en kompis dalmatiner som det hände så med också….vet inget mer :P

//Elinor http://skimmelochskack.blogg.se/

anaprincess
0

Båda mina hundar som hade scalibur blev sjuka och tappade allt hår på halsen och fick variga sår på halsen. Kommer aldrig utstätta min hund för det där hemska halsbandet igen, kan inte fatta att det säljs receptfritt när det är så många hundar som blir sjuk av det. Finns exempel på hundar som fårr nervskador och problem med ögonen av halsbandet.