Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1377 ggr
sara7012
0

Äntligen cykel väder!! =)

Jag och Hannibal har precis varit ute och cyklat i de vackra vädret. Va första gången vi cyklade tillsammans och de gick jätte bra. Jag är så stolt över min hund nu.

Vår lilla sväng gjorde hela dagen till en bra dag. =)

Ville bara dela med mig av glädjen lite.

AnneN
0

Eftersom jag aldrig cyklar med hundarna då det är varmt på dagarna (vill inte riskera att de får värmeslag) så kommer min första cykeltur med Velvet bli ikväll då solen gått ner och Mischas första cykeltur blir imorrnkväll

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

SaraC
0

Håller med Anne, det är viktigt att tänka på att inte cykla när det är för varmt. Men annars är det väl superhärligt att få röra på sig tillsammans med en glad hund Glad

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

sara7012
0

Haha jag går inte ut när de är för varmt :P Och nu i efterhan kan jag ju säga att jag är glad att vi va ute när vi va de för nu regnar de så nu hade de inte blivit av alls.

Och om ni tycker de låter oansvarigt att va ute å cykla på dagen så kan jag ju säga att eftersom att de va första gången vart de inte någon lång rund och vi hade vatten paus. Vilket iaf jag behövde.

[chouwa]
0

Jag är också Väldigt försiktig med snabba och långa promenader och cykelturer när det är varmt. Sådant håller jag till tidiga mornar och kvällar.

Men kul att det gick bra för er på eran debutcykling! :-)
Ta det lugnt bara ;-)

SaraC
0

#3 Det är väl ingen som sagt att det var oansvarigt av dig. Tyvärr är det många som cyklar fast det är varmt ute och inte vet att det kan vara riktigt farligt, så jag säger det hellre en gång för mycket till någon som redan vet, än säger det en gång för lite till någon som inte vet Glad

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

AnneN
0

#3 Det var absolut inte mening att du skulle tro jag menade att du var oansvarig, uttryckte mig kanske lite klumpigt i #1. Jag menade att vi har idag haft över 23 grader i skuggan och skinande sol och då är det allt för varmt för hundarna att motioneras.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

sara7012
0

Har ingen termometer så vet inte exakt hur varmt de har varit här idag men de har varit molnigt ute. Lagom varmt för att jag ska orka vara ute å röra på mig. Jag får själv väldigt lätt ont i huvet när jag anstränger mig ute när de är varmt =/ Tycker dessutom väldigt illa om att bli svettig :P så för min del får de gärna hålla sig runt 20 grader men absolut inte mer :P

En sak jag  kom nu… Jag försökte hålla samma tempo som Hannibal nu när vi va ute. Är de bra eller bör jag kanske försöka sakta ner lite när han springer som snabbast? Han typ travade fram hela tiden men me olika tempo.