Hundar iFokus

Hundar

Etikettbeteende
Läst 3146 ggr
ebengtssson
0

Skändräktig

har ni några bra tips på hur man motverkar skendräktighet? Min vovve (drever, 3 år) har varit skendräktig de två senaste löpen (vet inte om hon har varit det på alla löp men så länge som hon varit hemma hos mig har hon varit det. Bodde på kennel innan..)

Ungeför 9 veckor efter löpets slut så blir hon skendräkig och när hon blir det så har vi fått tipset på att dra ner på mat, inget kli på mage, inget mys, ingen värme, öka motion m.m.

Men har ni några tips på hur man får hunden att inte blir skendräktig?

Hon har aldrig haft valpar men skulle haft det nu men hon stod aldrig…

Behöver verkligen hjälp, tycker så synd om henne när hon gnyr, ylar och har ont :(

http://satilaryttaren.blogg.se

Besök min hästblogg, bra uppdatering, massa tips och en massa annat :) Med mina ridtravare i fokus :)

satilaryttaren.se

[Hilo]
0

Mindre mat och mer motion under löpet brukar vara ett tips..

Mischa
0

Skendräktighet är något helt naturligt som förekommer i alla möjliga skalor.

Men jag myser med min hund oavsett period, min hund är som mest uppmärksamhetskrävande under sin skendräktighet och det hade varit elakt att ignorera henne totalt när hon söker närhet så desperat.

Enda sättet att slippa det är kastrering, är skendräktigheterna för jobbiga med mjölkproduktion etc. så ta kontakt med veterinär så kan du få utskrivet ett preparat som heter galastop.

≧◔◡◔≦

ebengtssson
0

Det tipset har jag som sagt fått Flört Men vill ha mer "oanade" tips :P

http://satilaryttaren.blogg.se

Besök min hästblogg, bra uppdatering, massa tips och en massa annat :) Med mina ridtravare i fokus :)

satilaryttaren.se

Karizma
0

Finns någ inte oande tips tyvärr de jag hört är samma som 1 ger o även kastrering. Googla lite på skendräcktig tik så får du upp kanske lite andra tips?

ebengtssson
0

tack :)

#2 min hund går och lägger sig i ett hörn där hon vill vara i fred… :/

satilaryttaren.se

Mischa
0

#5 Ja, dom sagt dom fungerar på olika sätt, vissa är som min, vill ha konstant uppmärksamhet och blir "fjompig".

Andra blir sega och nedstämnda.

Man får jobba efter hunden.

≧◔◡◔≦