Hundar iFokus

Hundar

Etikett: presentationer
Läst 2343 ggr
[Trojasmatte]
0

Ska ha en hund på prov

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag ska jag ha denna snygging på prov! Rambo heter han och är en papillon. Det är min grannes hund. Hon har funderat ett bra tag på att omplacera han och jag känns rätt för henne. Hon har inte samma tid som hon hade förut och därför omplaceras han. Min hund Troja har träffat han många gånger och de kommer riktigt bra överens. Iallafall utomhus men vi tänkte gå en långpromenad tillsammans ikväll innan jag tar hem han.

Rambo älskar då Troja i massor! Varje gång efter att de träffats så sitter han vid dörren och gnäller. Han blir helt överlycklig när han ser Troja. Troja blir också rätt så glad när hon får busa med Rambo.

Hoppas detta funkar! Kommer bli så himla kul. Rambo är verkligen en urmysig hund. Ägaren har kört lite olika saker med han. Viltspår, lydnad, agility.

bblomquist
0

Vad kul! Hoppas det går bra :)

Karizma
0

Kul hoppas det går bra med båda vovvarna. Söt liten kille :)

[Sniff]
0

Åh, vad roligt! Hoppas allt går bra:)

[Trojasmatte]
0

Tackar! Ja visst är han fin? :) Hoppas så in i tusan att det funkar.

Karizma
0

En sak som jag tänkte på Om det nu går bra och du tar överhonom /köper honom då ska du göra klart för din granne att han inte ska flytta igen hon kan allså inte ångra sig. Var bara en tanke som slåg mig då jag vet om flera som ångrar sig o sen tar tillbaka djuret. Skriv kontrakt, vetrinärbesikning och sånt så det inte blir strul :) Men jätte kul hoppas att det går bra.

[Trojasmatte]
0

#6 Det ska vi göra! Hon skulle förbereda papper osv.

Hittills har det gått riktigt bra! Vi var ute ca en timma med dem sen gick vi in. Är så glad.

Qepta
0

Hoppas det går bra!

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

[Trojasmatte]
0

Hemma hos oss :)

Det känns så himla rätt. Efter en massa busande så ligger de och sover.

Tangotime
0

Jag vill inte vara den skeptiska då. Men hane och tik, hur gör du vid löp? Vad har du för kontakt med din granne. Tänkte bara å hon inte fortsätter att lägga sig i hundens liv osv efter som du lär träffa henne titt som tätt antar jag.

Dom ser jätte söta ut ihop och jag hoppas att det fungerar för dig! Det är väl jätte roligt att kunna ställa upp och ta en omplacering som behöver ett nytt hem! Lycka till!

[Trojasmatte]
0

#9 Just nu har jag han bara på prov. Sedan om det blir så att han blir min så kommer han kastreras. Jag och min granne är vänner. Vi har pratat om detta och hon förstår att när jag är ägare på papper så är jag det helt enkelt :) Vi bor inte dörr vid dörr utan hon bor ett par hus ifrån mig.

Tack :) Ja de verkar trivas än så länge.

Karizma
0

10 låter jätte bra och vet många som har tikar o hanar utan kastrering :)  Jätte kul att de trivs han var ju fin sött o ha stor o liten hund :) Du får allt ta o säga till din tik att hon är snäll som låter han bo hos Er o med henne :)

[Trojasmatte]
0

#11 Okej :) Vi har haft okastrerad tik och hane tillsammans men det var inte så roligt vid löp. Hanen gnällde, markerade hela tiden. Så rambo får nog bli kastrerad för att vara på den säkra sidan :)

Ja de är så fina ihop :)