Dogo Argentino ?
någon som har några erfarenheter av rasen ? :) bilder ?
Jag tycker dem är otroligt fina :) dock har jag endast träffat en.. och den bet mig.. menmen..
Vi har mailat en uppfödare och frågat om vi får komma och hälsa på hos dem och få träffa några andra exemplar av rasen, den är ju inte jättejätte vanlig :) förhoppningsvis blir det en sådan i framtiden, när vet jag dock inte 
Har enbart träffat ett fåtal, supertrevliga :)
≧◔◡◔≦

Har 2 här i området, den ena är verkligen super trevlig…
Den andra är inte lika trevlig, gör utfall mot både människor och hundar… Ungen som har den fick den av sin pappa för han ville vara cool… Ordagrant
#1 okej :)
#2 .. det låter ju som ett seriöst hundägande…
Tror att dem, som dem flesta andra arbetande raserna blir bra i rätt händer :)
Hoppas att uppfödaren svarar :) hemsidan är inte uppdaterad på ett tag men dem borde ju ha kvar samma mail :)
En uppfödare jag känner hade en Dogo Argentino för några år sen. Men den var helt galen! Trotts lång erfarenhet av hund så gick det inte. Den hunden drog omkull matte och hoppade på henne så hon välte osv. En gång så illa att hon skadade höften och satt i rullstol ett tag. Han bröt även armen på henne så då lämnade dom tillbaka den till uppfödare och skaffade en rottis som fungerade jätte bra.
Men detta var ju bara en hund…
Min absoluta favoritras - Önskar så att jag kommer ta tiden till en sådan hund i framtiden.
Så vackra, och de jag har träffat fruktansvärt underbara, och trevliga hundar..
En av mina bästa väninnor har en Dogo. Han är så otroligt fin. Lugn som en filbunke, snäll i alla väder och en Riktig knähund!
Andra Dogos som jag träffat på mina kurser och dyl har i princip varit lika underbara.
Jag känner ingen som har den men är väldigt nyfiken på rasen. Underbart vackra hundar!

Det är en stor och trevlig hund, den är dock lite vaktig och har ganska mycket "go" i sig. Dock en supertrevlig ras.
Lina - Medarbetare på Cocker spaniel i fokus
#9: Hur tänker du när du skriver mycket go i sig?
Det är ju mycket hund men när jag tänker på en hund med mycket "go" relaterar jag genast till en hund med väldigt mycket utåtriktad energi. Och så uppfattar jag inte alls rasen utan oftast lugn och samlad.
#5 usch låter inte kul :/
Fast ni andra verkar ha bra erfarenheter av dem :)
#11 Det var nog inte så roligt att leva ihop med den hunden heller. Men jag känner inte uppfödaren tillräckligt för att veta exakt hur hundens dag såg ut. Jag vet att dom är duktiga på att träna hund, men jag vet inte hur det är med stimulans/motion osv. KAN ju vara så att den blev lite tokig för att den inte fick tillräckligt. Eller så var just den hunden lite knasig för han var SVÅR!