Hundar iFokus

Hundar

Etikettoff-topic
Läst 2155 ggr
cupcakes
0

APU inom hund

Hej!
Jag går på hundsportsgymnasiet och i sommar är det tänkt att jag ska ha två veckors APU. Dock har jag fantasibrist var jag kan vara någonstans, tror att det blir svårt att få inom tull eller polishundar men tänkte höra om ni vet några bra hundpsykologer, tränare eller liknande som man kan ringa och höra med? Eller om ni vet något hur man får praktik hos någon slags hundförare som tullsökhundar, polishundar, väktarhundar och sådant? Alla bra praktikplatser ni kan komma på inom hund med andra ord!

Helst inte hos veterinär då jag redan varit hos sådan och jag vill försöka prova på lite allt möjligt :)

/Sandra & Gibson

destroyed
0

Bockegården.. de är uppfödare och tränar polishundar. uppfödning på schäfer och lite malle

CaithSith
0

Jag gjorde praktik på ett hunddagis, det var en mkt bra praktikplats! Vissa hunddagis erbjuder också praktikanter att åka till portugal och spanien och jobba på hundshelter där nere, några i min klass har gjort det och de tyckte det var jätteroligt.Kanske inte vad du var ute efter men det är ett tips iaf Glad

cupcakes
0

#1 Det verkar intressant, ska kontakta dem! :)

#2 Jo, men det känns lite som att på många hunddagis är det nästan bara att gå ut med hundar och sådant.. De som erbjuder utlandsresor är nog för lite längre praktikperioder? Men tack för tipset! :)

CaithSith
0

Nja, de jag vet som åkt utomlands har kanske varit där en vecka innan, om ens någon vecka alls ;p Men det kanske är pga att skolan har haft kontakt med stället innan…

cupcakes
0

#4 Det är nog möjligt :) För jag har svårt att tänka mig att jag kan ha praktik på ett ställe i en vecka och sedan ska det vara tillräckligt för att de skickar en utomlands. Möjligtvis om man själv eller skolan står för kostnaderna..

dragonstar
0

Du har inte kollat via hundklubbar och sånt? typ tränare för problemhundar och likande?

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Yessica
0

Jag åkte utomlands på praktik, jag gick hästhållning. Våran skola hade två-tre länder där dom hade något ställe att skicka paktikanter till. Man åker dit helt ovetandes om hur det ska gå. Har inte pratat med dom som är där speciellt mycket och så. Än mindre träffat dom. Jag åkte till Estland och skulle vara där i 3 veckor. Men åkte hem efter en vecka då jag mådde så himla dåligt av deras hantering av hästarna. Rynkar på näsan Sen vet jag andra som åkte utomlands samtidigt med till typ Ungern och någonmer stans, dom hade det bättre. Glad Så det beror på vart man kommer och allt sånt. Sen kan jag tro att det är svårt att hitta APU utomland på hund kanske.

Ha en bra dag!

Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

CaithSith
0

#5 njae stället betalade för dem, men de fick också ta hem hundar därifrån.. + att de jobbade heltid där nere. Men jag tror det är pga att skolan haft kontakt med hunddagiset innan som sagt :p

[chouwa]
0

Det finns ett flertal hundskolor som tar emot praktikanter med/under relevant utbildning! Då brukar man få göra administrativt arbete, sitta med på privatlektioner och assistera på kurser.