Hundar iFokus

Hundar

Etiketthundtillbehör-hundprylar
Läst 2987 ggr
dirdib
0

Lägga under säng - rädda golvet

Pepparkaka (vår kanin men det passar här också om man har en valp som gör samma sak…) såg aldrig sin mjuk säng innan.. men av någon anledning ser han den nu och kissar och bajsar där inne - men också på sin låda.

Men nu är frågan om att rädda golvet i vardagsrummet. Vad skulle ni ha lagt under… Jag såg redan en vått fläck av kiss under sängen men det torkade jag snabbt.

[Hilo]
0

Måste erkänna att jag inte riktigt fattar vad du menar?
Vill du ha något under bädden som skyddar golvet när djuren kissar däri?

Varför tillåter du de att kissa där överhuvudtaget..?

dirdib
0

#1 vaddå tilllåter? hur ska göra då? kan inte stoppa en kanin och säga fy…

[Hilo]
0

#2 Menar väl mer att kaninen kanske ska lådtränas innan man släpper den fri i huset..?
Eller så tar man bort bädden om den ändå används som toalett..

dirdib
0

#3 men han kan gå på lådan också.. kan du inte läsa?

[Hilo]
0

#4 Jodå, jag kan läsa. Du behöver inte bli otrevlig.
Men uppenbarligen har kaninen inte fattat att lådan är det enda stället man ska kissa på, right? Alltså är den inte helt rumsren..

Om jag vore du skulle jag ta bort bädden.
Sen försöka lära kaninen att lådan är den enda toaletten, alternativt skaffa en till låda, om den behöver det.

dirdib
0

Han är 3 år gammal och hade inte brytt sig om sängen innan och gjort sina behov bara i lådan. igår började han var intresserad av säng också. det handlar inte om han behöver en låda till utan verkar vara att det bekvämt för han

[Hilo]
0

#6 Ja, ta bort bädden. Du hade ju problem med att valpen också gick dit.
Att lägga saker där för att skydda golvet hjälper inte direkt valpen.
Sen ska rumsrenstränas, när valpen är sumsren kan man lägga tillbaka bädden.

Hur du ska göra med kaninen vet jag inte, mer än att ta bort bädden.
För uppenbarligen är det något som lockar..

dirdib
0

#6 vaddå? jag har ingen valp hemma… jag skrev att det passar in på andra än kanins forum då man har valpar och bäddar men jag har ingen!

[Hilo]
0

#8 AH, fattade det som att du hade en valp också.

Då säger jag som jag sa först.
Ta bort bädden.

Tangotime
0

Japp, håller med Hilo. Ta bort bädden. Om kaninen inte brytt sig om den tidigare och har börjat gå dit för att det är "bekvämt" att kissa där så ta bort bädden. Varför låta den kissa där i när den har en låda?

Om du VILL att den ska kissa där i kan man lägga byggplast under för att skydda golvet, men jag fattar inte varför man vill låta den kissa i bädden Obestämd

[Hilo]
0

Kolla också om kaninen inte kan ha UVI - då kan de söka sig till mer bekväma ställen för att kissa..

dirdib
0

Nej jag vill inte låta honom kissa där men jag tror att det är bara tillfälligt beteende att markera att det är hans. därför söker jag tillfälligt lösning med att skydda golvet

Yessica
0

Det här passar kanske bättre på kanin.ifokus… Eftersom det inte är en hundfråga.

Ha en bra dag!

Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

dirdib
0

men det kan vara en hundfråga, alla djur kan kissa på en plats och man vill skydda golvet

Tangotime
0

#12 Köp byggplast då. Det är tjockt och lätt att torka av. Skyddar golvet och håller länge så det kan man spara om man får det rent och använda om man råkar ut för liknande problem senare.

dirdib
0

#15 stor tack! sådana svar hade jag förväntat mig!