pipande
min grand danois tik på ett år har precis gått igenom sitt första löp, och hon vela ju ut o kissa hela tiden, men nu är löpet typ slut, men pipandet om att gå ut fortsätter. hon käkar bara snö hela tiden och hon är så orolig. får ingenting gjort här hemma, hon står hela dagarna o piper och jag kan inte längre sova för hon springer runt hela nätterna.. vad ska jag göra för att få ett slut, jag blir mer och mer irreterad och ligger nu efter flera dagar med studierna pga av hennes orolighet.. har nån varit med om något liknande och vet hur jag ska få henne "normal" igen?

Kissar hon normala mängder vid varje urinering, eller kommer det bara några droppar? Det du beskriver kan låta som urinvägsinflammation i så fall. Det får man lättare under ett löp då bakterierna kan ta sig in och gro lättare.

ja, jag har funderat på det, ringde vet idag, och hon tyckte att det kunde vara anledningen.. hon kissar bara lite efetersom hon vill ut 1gång i timmen.. men ibland så är det inte ens nödigheten som kallar, ibland vill hon bara ut o stå o äta snö. det är ganska frustrerande eftersom man aldrig vet när det verkligen gäller.. samma sak med vatten, jag måste portionera ut vatten till henne flera gånger om dagen, för fyller jag upp skålen dricker hon upp allt på en gång.. törstig hela tiden, var till vet om det o tog massa prover. slutsumman hamna på 1800 och anledningen var psykiskt beteende… min kursledare kommer hit imorgon o ska hälsa på så då ska vi se om vi kan göra något åt oroligheten.. ska även lämna in ett urinprov imorrn. så då får vi se..
hoppas det löser sig för er båda… =)

Oj vad jobbigt.. inte lätt att veta vad det är för fel såna gånger.. Kan hon ha ont..? Eller hon kanske bara är orolig ändå.. Känner att det inte är som vanligt.. Kan förstå att det känns frustrerande! Man vill ju bara sitt djurs bästa, och det är inte alltid lätt att veta VAD man ska göra.. Men kanske det är urinvägsinfektion iaf.. Hoppas du snart får svar!

Katter dricker mycket om de har fått en livmoderinflammation (vanligt efter löp då hormonnivåerna är i topp) - kanske samma på hund? Vet inte, har bara haft hanhundar…

Celia; Jo, det är lika med hundar..