Fyfan!!!
Det var en som skrev på hittekatters hemsida om hundvalpar som leveras på 48 timmar om man betalar med kort… Fy fan så hemskt mot dessa söt valpar!!!! www.savecan.com. Fattar inte att man kan vara såå jävla grym mot dessa söta varelser…
det var jag som skrev det…:(

Jo, såg det efter att jag hade publicerat texten… Men jag fattar inte hur man kan göra så mot små rädd valpar!! Hemskt…

Vart hittade du den här hemsidan??
genom en tjej på vovve.net
ja fattar inte riktigt,, nån som vill förklara för lilla mej?!
ja fattar inte riktigt,, nån som vill förklara för lilla mej?!
det är några som har satt ut en sida på internet där dem säljer 100 hundvalpar och katter, man kan bara vökja den valp man vill ha och betala med kreditkort,sen får man hunden/katten efter 24 timmar. man köper dem får bra priser,så antagligen gör dem endast detta för deras bästa=tjäna pengar, inte hundens bästa precis.
gå in på www.savecan.com och kolla.
Men vad i Helvete rent ut sagt!!!!! Mår man verkligen bra och kan sova om natten när man behandlar djur som varor?! Fan vad ledsen jag blir.. "paketet kommer komma hem till dig" Ursäkta, men är det nått jävla paket!! De är en levande varelse.. blää.. får ont i magen.
Ursäkta.. var bara tvungen

Tyvärr är det egentligen inte konstigt att folk diskuterar så om våra husdjur. Lagen ser dem också som varor. Det är samma lag som gäller oavsett om du köper dig en brödrost eller en hund.
Idiotiskt.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
ÄR DET!?
De hade jag inte en aning om.. Usch, nu vart jag ännu mer ledsen. Jag tänker rätt ofta att man borde ha sånna där djurpoliser som dom har på animalplanet för att fixa till lite i sverige med.. det borde finnas överallt.. inte för att det kanske handlar om de här. Men mer säkerhet för djur borde de vara.
tycker jag med. det borde finnas någonting som a skräcker folk att göra en sån här sak. Jag menar i vissa länder får man dödsträff då kanske inte lika många personer våga vara kriminella för då kande risker aatt dö.
Kan ju bara instämma i att detta är horribelt, lika horribelt som att det är lagligt med tidelag(sex med djur) i Sverige.
En namninsamling är startad mot det på www.snodden.com eller gå direkt till http://www.namninsamling.com/snodden läs och skriv på! för det är det många som har gjort.
Det här låter ju inte riktigt klokt.
Jag skickade iväg ett mail till dem och bad om lite upplysningar. Ska bli intressant att se vad de svarar OM de svarar.
Det kan inte vara ett nytt sorts internetbedrägeri?
#12 Va?! Är det lagligt?! Vad sjukt!! Hur kan det vara lagligt? Usch.. Vad vidrigt! Det är ju precis som att våldtäkt skulle bli lagligt ju…. Jag ska skriva på den där listan imorgon när jag är piggare =) Det kommer ta tid att få in i skallen att tidelag är lagligt i Sverige..

#13: Tyvärr är det nog sant. Man kan även köpa illrar över nätet. man fyller i allt. Men man måste beställa 20 stycken, så jag hoppas det avskräcker folk i alla fall.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Ja det så sjukt så det är inte sant, en vännina till mig lyckades stoppa en sådan sajt på nätet får något år sedan, men det tog 2 dagar så fanns den uppe igen på en utländsk server :-(, och jag är så förbannad på dessa tama djurlagar i Sverige så kan spricka
,hoppas fler kikar in och skriver på och att det sprids….
Jag fattar inte vitsen med att gå på försvarslösa varelser överhuvudtaget äckligt är vad det är, och det är ju lika illa som det dom skrievr om i denna tråden, det är ju levende liv man ska värna om och inte fasiken ska man behandla dom som handelsvaror.

Fy fan vad jag blir ledsen !! :'(
Hur kan man beahndla djur så.
Dom borde få dödstraff :@
Förmodligen är det smuggelhundar, de brukar säljas på sånna konstiga sätt..

Och jag som trodde att allt var frid och frojd i Sverige och att alla djur lever i harmoni pa grund av att lagarna finns. Vad har hant? Har i Spanien var det forfarligt for 20 ar sen, men nu har man ryckt upp sig och domer folk till fangelse om dom misshandlar och misskoter djur. Men att det star sa illa till i det kara hemlandet hade jag ingen aning om. Suck!

Nej! Låter ju inte riktigt klokt.. :( Bara att köpa hunden på internet utan att ens sett den i verkligheten! Dessutom det dära med att få hunden inom 24 timmar, vad hemskt! SPECIELLT FÖR HUNDEN!
Stackars hundar.. :(
Skulle aldrig kunna göra så >_<
/ Sara & Casper

Jag håller fullständigt med om att det är förskräckligt och hoppas att det inte är någon som är så korkad att de köper på det sättet.
Jag vill samtidigt passa på att be er som använder svordomar att hyfsa ert språk. Kan förstå att ni blir arga men alla gillar inte sådana ord. Kolla in skrivreglerna är ni snälla.
Mvh KerstinP sajtvärd

Usch så hemskt!

Usch vad hemskt !! synd att dom inte har ngn gästbok jag vet inte vad jag skulle skrivit men ngt snällt är det inte iallafall !! Att man kan behandla levandevarelser så det är ju som om dom bara vore ett smörpaket t.ex !! det är ju som att sälja en bebis på 15 dagar nästan !!!!!