En OT-varning.
Går ut med en varning till
alla föräldrar i Bollebygd med omnejd. En röd Volvo cirkulerar och frågar om barn vill ha skjuts. Syntes senast i töllsjö!
Sprid gärna och varna alla föräldraroch barn!
Åh fy, finns det fler sådana idioter eller kan det vara samma som cirkulerade i mina trakter för en 6-7 år sedan? Fick frågan om skjuts, men äldsta vovven räddade mig där genom morr och dova skall(kände av mattes rädsla!), bilen försvann direkt…
Passa er kring skolor och liknande, där försöktes det här, direkt efter att barnen slutat för dagen. "Din mamma ville att jag skulle hämta dig" användes också, fy f*n!
#1 Ja, det är förj-vligt!
Att det finns sådana sjuka människor..!
Förjävligt! När mina barn var små och vi bodde i Enköping kom de hemspringande för att en vit liten bil körde alldeles brevid dem efter hela våran gata och när de närmade sig korsningen för att ta sig över till kiosken frågade föraren om de behövde skjuts hem.
Som tur var så hade mina barn verkligen lyssnat när jag varnat dem för främlingar så de sprang in på gårdarna och hem till mig så jag fick gå med dem till kiosken istället.. Några dagar senare varnades det i tidningen för en liten vit bil som försökt locka med sig barn i Enköping och i Västerås…
Hur 17 är folk funtade som ger sig på barn, djur, gamla och sjuka???
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
#3 Hur många år sen är detta? Misstänker att det var samma som jag träffade på och som cirkulerade bortåt mina trakter, enköping ligger inte speciellt långt bort!
Hoppas nånstans på att det var/är samma, hellre en idiot än flera!
#4 hmm.. mina barn är 17 och 14 nu, så de borde ha varit runt 7 och 4 kanske eftersom de fick gå till kiosken själva (200 m ca från vårat hus) så runt 10 år sen skulle jag gissa…
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
Bra varning ! Hoppas att alla förklarar för sina bar att inte prata med vuxna som dom inte känner. Jag är hönsig men det är pga just det finns "fula gubbar/tanter".
#6 Ja, det är jätteviktigt!!
Det fanns en här uppe också som körde runt i en blå volvo och frågade små tjejer om de ville följa med och titta på hans hundvalpar.. Inte roligt alls!
Hoppas att dom varnar på skolorna med då genom veckobrev så alla föräldrar tar sitt ansvar att ha lite koll på barnen.