Vad ska jag ge?
Detta driver mig till vansinne med alla olika sorters foder…
Vår hund är kräsen och Ratar Robur ( som hon förövrigt gick bra på NÄR hon väl åt ) Visst ska man svälta hit och dit men det funkar inte i längden, Ayasha spyr galla i stället för att äta samt att det är ett ständigt irritationsmoment. Ska vi ge oss ut på en långtur någon dag, eller om man ska bort nånstans vill jag ju att hon SKA äta innan.
Har provat Lonestar Lamb Rice och hon funkade bra bortsätt från att hon ej ville äta ofta. Nu tänkte jag på doggy proffessional extra, köpte en sådan säck idag och hon fick provsmaka. Lite för tidigt att säga både vad hon tycker om det och hur hon kommer att fungera på det, men det vi tyckte var bra var Smakgaranti, dvs ratar hon detta får vi pengarna tillbaka :)
Däremot är ju doggy ett lågprisfoder.. Känner mig delad om detta… Är det dåligt eller bra i era ögon?
Visst det består till största delen av spannmål :( men det gör ju de flesta.
Har någon annars förslag på ett bra "gott" ;) foder. haha
Snålar jag på kvalitet och min hunds hälsa om jag ger detta foder :/
vad som är bra är det som funkar för din hund, så enkelt är det.
Bättre att köra på "skit" som funkar än något med bra innehåll som hon ratar och spyr av.
Blötlägger du torrisarna? har du provat färskfoder istället för torrfoder?
≧◔◡◔≦

Jag har hört att Pro Plan ska vara mycket smakrikt och därför ofta brukar rekomenderas till kräsna hundar. Finns ju ofta små provpåsar att få tag på, testa kan det ju vara värt.

När jag köpte Advance till min kräsna hund så sa dom på djuraffären att det var ofta som kräsna hundar gillade det. Det här är det fodret hon hållt sig kvar längst vid! Nu är hon visserligen kastrerad också, men hon var kinkig med maten även efter kastreringen tills vi hittade Advance. 
Ha en bra dag!
Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

kör med färskfoder eller blanda torrfodrer med färskfoder? (har inte provat själv men läst att folk har tipsat om det)
Helst skulle vi ge färskfoder men vi har heltenkelt inte plats, tar ju upp halva frysen..
Kan bara säga att hon vägrade äta detta imorse.. åt nån kula igår bara för att jag ville se hennes reaktion men idag var det stopp :(Ger henne nån dag men äter hon inte blir det att åka tillbaka med säcken, jäkla finsmakare till hund ;) Tänker ju inte ge henne ett halvdant foder som hon inte gillar.. hellre ett dyrare och bra så får man väll stå ut..

Vet precis hur det är!
Jag har en hund som dels är känslig mot flera foder men även väldigt kräsen. Det enda foder vi har fått honom att äta av är Magnussons meat & biscuit. Det har han ätit snart ett år och fortfarande inte tröttnat på och magen funkar bra på det. Vad som är gott för en hund är så självklart inte nödvändigtvis gott för en annan, men jag vet flera kräsna hundar som äter magnusson. Vi hade RC sensible innan och det funkade nästa bäst men han kunde lika gärna hoppa över flera måltider. Magnusson ger jag till och med som träningsgodis ibland- det hade varit att glömma med tidigare foder.
Har man testata en massa olika foder och hittar något som funkar vågar man inte byta. Jag är så himla glad bara att allt löst sig och att han numera äter regelbundet och njuter av maten. Verkar heller inte bara var nyhetesnbehag eftersom det funkat så länge. Finns ganska stora provpaket som man kan få från Magnusson om du vill testa. vet inte hur det är med smakgaranti dock. Fodret finns på ICA maxi bla
//Angelica
Medarbetare på Hundar iFokus

#5 har sätt att det finns "färskfoder" i sådan plastkorvstub (finns gröt i till oss tvåbentingar) det borde man kunna ha i kylen ett par dagar och mojsa runt torrfodret i så kanske hon äter?

Pröva Orijen. Det är dels ett mycket bra kolhydratsnålt foder, dels mycket smakligt enligt min förra (mycket kräsna) hund.