Hundar iFokus

Hundar

Etikettutfodring-och-foder
Läst 2420 ggr
dragonstar
0

Eget Hundgodis.

Kom med förslag på hemmagjort godis.

Jag fick tag på en bok som heter God mat till din hund. den inehåller masser med riktiga maträtter som funkar till hundar.

Ett kapittel inehåller hundgodisrecept. Så jag tänkte kolla med er om ni tästat dessa eller har egna förslag. Vad ger ni er hund?

Vad bör hunden inte få äta. Dessa resept innehåller saker som, kucklingbuljong, örter, russin, jordnötter, annanas tomat, ris och annat.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

dragonstar
0

Resept jag läst är tex.

8d grahamsmjöl

7 1/2 d Äppelmos

4 msk mald kanel

2 matskedar matolja

2 msk honung

Ett annat är

8d grahamsmjöl

4d vetegroddar

3 1/2 d mosade kokta morötter

2 1/2 d vatten

175g annanas och spat

2 msk mald muskotnöt

2msk matolja

2 msk honung

Eftersom att det är gjort för hundar anntar jag att det är okej men vill endå kolla här vad ni tycker. =)

SaraC
0

Jag tycker det känns onödigt krångligt och att det är mycket onödigt i, men det är bara min åsikt Glad Russin skulle jag absolut inte ge, då det kan vara riktigt farligt.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

BernerZelda
0

Jag brukar ge mina lånisar torkad blodpudding. Man skär den i småbitar och lägger på en plåt, in i ugnen i 80-90 grader i ca 30 min eller tills den är helt genomtorr. Dom bara älskar det och det är billigt och lätt gjort Skrattande

dragonstar
0

Blodpudding låter bra =)  Jag tycker att der vore kul att göra eet hundgåis så det är ju mer nöje i än praktiskt.

MEn jag håller med om att vissa ingredienser låter lite farligt, som russin men ävne buljong. det är ju så salt, och socker.

Catnap
0

Den torkade blodpuddingen är en hitt här hemma. Jag brukar även få lever vid älgjakten som vi kokar och sedan torkar och det brukar vara mycket uppskattat.

//Angelica

Medarbetare på Hundar iFokus