Hundar iFokus

Hundar

Etikettraser
Läst 2400 ggr
niare
0

Vad är det för ras?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej

Har en hund som jag inte vet rasen på.

Undrar om det finns någon som vet vad detta är för ras.

Han har kortaben och en långrygg och ruffsig päls.

Chippers
0

Det ser ut som att det kan vara bland annat Tax i honom?

[Hilo]
0

En söt liten blandras har du.

[Wraith]
0

Bästa gissning Tax med någon sorts terrier i sig.

[Hilo]
0

-Jaha, skulle vi gissa bladningen?

Jag gissar någon terrier och tibbe,,

niare
0

nej alltså jag vet inte vad de e är för ras *S* men dom har sagt att han kanske är från polen om det är till nån hjälp

[Hilo]
0

#5 Haha, nej det var ingen hjälp.

Har själv en hund från polen.. syns det på henne vad det är för mix? Flört
(bilden)

Jag skulle bara kalla er hund en blandras, är han utan stamtavla så räknas han inte som annat heller.

Karizma
0

Jag tror det är  kines-tax-york himmla söt :)

niare
0

jo jag antar han är blandras tänkte bara om de var nån som hade sett nån liknande innan som hade koll hade varit roligt :)

Karizma
0

Du vad väger han hur hög är han? Tänkte det finns ju en del terrier raser som är små med kortare ben.

Sen har jag sett en korsning på dom raserna jag nämnde 2 kullsysnon ena hade längre ben som kines mer  o andra var rubustare o kortare båda hade fina öron :) som din.

LinaK
0

Tax-terrier blandning ser han ut som, men det är svårt att säga. Hur söt som helst var han iaf Glad

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Karizma
0

Man kan oxå efterlysa syskon på det lilla men vet, vart man köpte hunden o vad de sas han kom ifrån är väl bäst att den är svenskfödd med :) Kanske man då kan hitta syskon o vilka raser det är i denna sötboll.

niare
0

tog över han som omplaceringshund för att han var så rädd om sig i början och ägarna ville inte ha nått med han å göra så vet praktiskt taget ingenting, dom nämnde nått att han var en polsk gatuhund men vet inte.

han är inte alls hög max 50 cm (han är mindre än våran långbenta jack russel) men kroppen är väldigt lång och han väger  lite över 10 kg har inte vägt han men tippar på det. men även jag antar att det iaf är terrier i han

niare
0

Har en liten bild tagen med mobilen syns inte så bra men här ser man hans kroppslängd lite

Karizma
0

12, trist när vissa tar djur o inte bryr sig vad som händer. 50 cm är för hög våran tik är 40cm hög o räknas som mellanstor :) Och är han polsk kan det vara svårt med sysnonefterlysningar. Söt är han iaf.

IceJossan
0

Det ser ut som en york/tax tycker jag :P Men är han polsk gatuhund kan det vara många fler raser i honom.

[Hilo]
0

På mobilbilden liknar han lite en shih tzu…

Så kanske en sådan, och.. ja, någon terrier..

Bella-R
0

Terrier definitivt iaf.

Och ev Tax.

Svårt detdär, men terrier har han iaf i sig :)

/ Bella

Scientia est potentia -- "Kunskap är makt"
Per aspera ad astra -- "Genom svårigheter mot stjärnorna"
Tuam ipsam vive vitam, quia tuam ipsam oppetes mortem
-- "Lev ditt eget liv, för du ska dö din egen död"

[Hilo]
0

Haha, lite roligt att de flesta snöat in sig på Tax, finns ju en del andra raser Tungan ute

niare
0

ja jag tror själv inte att det är Tax men de förknippas med lång kropp. men de förblir nog ett mysterium :P men roligt att höra vad folk tror de kan vara

Karizma
0

färgmessigt tror jag det bör vara york öron kines eller papillon sen kroppen Tax,shitzu,imaal terrier är ju väldigt långa o korta bene med.

[Wraith]
0

Ja om han är från polen så kan han innehålla precis vad som helst;) Omöjligt att sia om hans genetiska arv.

IceJossan
0

Jag tycker han liknar taxen i ansiktet, inte bara på kroppen för den kan han ju ha fått av en annan rs. Men just i ansiktet tycker jag mig se en strävhårig Tax :P

MatsL
0

Kroppsmässigt är den väldigt lik Norfolkterriern. De finns i "black and tan" men har då ljusare huvud. Norfolk-Schnauser kanske Skrattande

leosnu
0

Söt va han i alla fall, det är det enda jag kan svara på, he he :o)

Leo och Lea

Är du Chihuahua tokig? leos.nu