Vad är det för ras?
En söt liten blandras har du.
-Jaha, skulle vi gissa bladningen?
Jag gissar någon terrier och tibbe,,
nej alltså jag vet inte vad de e är för ras *S* men dom har sagt att han kanske är från polen om det är till nån hjälp
Jag tror det är kines-tax-york himmla söt :)
jo jag antar han är blandras tänkte bara om de var nån som hade sett nån liknande innan som hade koll hade varit roligt :)
Du vad väger han hur hög är han? Tänkte det finns ju en del terrier raser som är små med kortare ben.
Sen har jag sett en korsning på dom raserna jag nämnde 2 kullsysnon ena hade längre ben som kines mer o andra var rubustare o kortare båda hade fina öron :) som din.
Tax-terrier blandning ser han ut som, men det är svårt att säga. Hur söt som helst var han iaf 
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Man kan oxå efterlysa syskon på det lilla men vet, vart man köpte hunden o vad de sas han kom ifrån är väl bäst att den är svenskfödd med :) Kanske man då kan hitta syskon o vilka raser det är i denna sötboll.
tog över han som omplaceringshund för att han var så rädd om sig i början och ägarna ville inte ha nått med han å göra så vet praktiskt taget ingenting, dom nämnde nått att han var en polsk gatuhund men vet inte.
han är inte alls hög max 50 cm (han är mindre än våran långbenta jack russel) men kroppen är väldigt lång och han väger lite över 10 kg har inte vägt han men tippar på det. men även jag antar att det iaf är terrier i han
12, trist när vissa tar djur o inte bryr sig vad som händer. 50 cm är för hög våran tik är 40cm hög o räknas som mellanstor :) Och är han polsk kan det vara svårt med sysnonefterlysningar. Söt är han iaf.

Det ser ut som en york/tax tycker jag :P Men är han polsk gatuhund kan det vara många fler raser i honom.
På mobilbilden liknar han lite en shih tzu…
Så kanske en sådan, och.. ja, någon terrier..

Ja om han är från polen så kan han innehålla precis vad som helst;) Omöjligt att sia om hans genetiska arv.

Kroppsmässigt är den väldigt lik Norfolkterriern. De finns i "black and tan" men har då ljusare huvud. Norfolk-Schnauser kanske