Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1675 ggr
Jenny-97
0

Pissar ännu inne?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Jag har en liten blandrashundpå cirka ett åroch två månader. Vi har ett litet problem med honom och det är att han ännu pissar inne! Vi har trott att det skulle gå bort av sig själv men nu efter ett år har det inte gjort det! Det börjar bli riktigt jobbigt nu faktist.

Vi har en till hund som är av rasen Löwchen. Men han har inte det här problemet. Det skulle vara riktigt snäll av er ifall ni kunde hjälpa mig för jag vet inte vad jag ska göra!

KRAM JENNY.

Ps. Visste inte vilken kategori jag skulle sätta detta på.

[nataschaj]
0

Kan vara så att han makerar? Läcker? protest kissar? Dricker han mkt? lekar han mkt elr sover han mkt? gör hande så kasnke han inte kan hålla sig, men ni får rasta han mera, kan vara så att de går för lång tid emellan.

Sen små hundar vad jag har uppfattat det som så tar det längre tid för dem att bli rumsrena, men ja vet inte..

Kastreing kanske kan hjälpa?? Elr kemisk? fast vet inte, du kasnke får bra svar här..

Jenny-L
0

Jo men det är det att han säger inte till! Alltså, om han behöver gå ut nån extra gång så sätter han sig alltid vid dörren men inte nu! Han bara går ut i tvättstugan(där han kissar oftast) och pissar.

Vi går ut ganska ofta med honom men han leker typ hela tiden så du kanske har rätt i det,,

[nataschaj]
0

efter varje lek så ta ut han.

Sen ta etikka å tvätta golvet i tvättstugan så försvinner doften, kan hända att han slutar att kissa. Känner han att de e kiss så e de ju inte konstigt om han fortsätter att kissa på samma ställe.

Zebben
0

Låter som att han lärt sig att det är "okej" att kissa i tvättstugan. Tvätta ordentligt med grönsåpa eller något medel som inte innehåller amoniak.

Se till att tvättstugan är stängd, så kanske han väljer att tala om att han behöver gå ut.

Sen skulle en tripp till veterinären vara läge, då det kanske faktiskt kan vara något fel fysiskt.

Är han frisk så skulle jag börja om med rumsrenhetsträningen. Gå ut ofta! och efter varje måltid, sovtid och lektid. Ha koll på honom hela tiden. Utan att han upplever det som att han är övervakad. Om så för några dagar se till att han inte är ensam i något rum och se till att lyckas hålla honom rumsren dessa dagar så kan det släppa sen.

Men som sagt…innan träning, kolla alltid upp olika orsaker till beteendet. Först veterinären osv osv .

Jenny-L
0

Okej, jo vi tvättar alltid mes såpa efteråt och vi har dörren stängd. Men nån gång glömmer man ju och sen är det en gul fläck där. Men ibland är det så att han pissar bara cirka en gång när vi går ut med han? Är det normalt?

LillaBenice
0

Vi har en tik på 8 år och Hon kissar fortfarande inne och skiter för den delen..Jätte jobbit men vad kan man göra mer än att säga ifrån när hon är så gammal:)

Zebben
0

# 6 Beroende på hur Du gör så kan "säga ifrån" till en hund som gör inne uppmuntra detta beteende.