Hälsokost som förebygger uppkomst av mask.
Nytt hälsokostmedel förebygger uppkomsten av maskar i ditt djurs inälvor och tarmsystem!
Vermihusse strös över maten vid två tillfällen per år.
Någon som testat om det fungerar?
//Diana

hmmm
gillar inte riktigt iden… Är ju sällan våra hundar har riktiga problem med mask. Lite mask är tom nyttigt! Många forskare tror ju att många av våra allergier här i rena västvärlden är att vi aldrig utsätts för parasiter längre. Vårt imunförsvar har en del som tar hand om bakterier & sjukdomar & en som tar hand om parasitangrepp. Då systemen inte funkar samtidigt, utan det ena vilar när det andra jobbar blir det problem då det för parasitangrepp aldrig sätts igång & det andra går på högvarv & kan till slut börja angripa ämnen som det igentligen inte skulle reagera på = allergi
Själv så är jag inte allergisk, hade mask som barn. Mina systrar, far, morfar mfl är alla allergiker. Tror mkt på denna forskning & att mask faktiskt har sina funktioner så länge det inte får ta över hela kroppen! Därför avmaskar jag enbart mina hundar/katt då de har mask & verkar må dåligt av den.
Allergi är våran bra hygiens dåliga baksida. barn som går på dagis från ett års ålder är oftare friskare och mindre alleriska när de blir äldre än barn som är hemma. de som är hemma möter itne lika många bakterier och virus. Barn som har husdjur från under ett års ålder är oftast mindre allergiska än barn som itne har haft husdjur.
Och den där maskförebyggande grejen låter mer som om det var regelbunden avmaskning 2ggr om året och itne förebyggande…