Hundar iFokus

Hundar

Etikett: träning-och-inlärning
Läst 1653 ggr
EmmaVarg
0

lära hunden att apportera/hämta?

någon som har bra tips att träna en snart två årig hund att apportera/hämta saker ?  när man kastar iväg en pinne bryr han sig inte ens om den, han ser den lixom inte, och om man kastar hans favoritleksak eller vad som helst bryr han sig inte heller :s ..

har försökt visa han lixom att han ska gå till den och ta upp den men han förstår ingenting .. ?

Catnap
0

Vad skönt att ha en hund som inte är pinntokig! Ibland är promenaderna en pina då varje pinne ska snusas och undersökas :P

Leker den med dig annars om du kampar eller busar med leksaker? Annars behöver du jobba upp föremålsintresset. När du får din klicker Flört kan du ju klicka när hunden tittar på leksakerna och jobba vidare att han ska måste lyfta dem för att få belöning osv. Jag klickade in att min hund greppade leksakerna jag höll i handen och sedan höll emot, idag kan jag kampa med honom, vilket är en bra belöning. Även han stirrade på mig som om jag vore en idiot då leksakerna kastades- och han är retriever

//Angelica

Medarbetare på Hundar iFokus

EmmaVarg
0

#1 hm.. näe han bara #tar i den löst" men bryr sig inte, haha han är jättelugn o typ bara sover o inte bryr sig om annat xd

Catnap
0

Direkt han greppar föremålet så trcyk in en köttbulle i munne på honopm, tills han förstår att han måste komma åt och bita i leksaken får att få godisen. Sedan kan du vara lite hemlighetsfull med leksaken så han msåte tigga efter den

//Angelica

Medarbetare på Hundar iFokus