Hundtips
Jag är jätteintresesrad av hundar men kan inte skaffa en egen för jag bor hemma och resten av familjen vill inte ha hund. Har ni några tips på vad man göra eller vända sig för att ändå få hålla på med hundar. Jag är intresserad av att tillexempel träna agility och freestyle.
Hur gammal är du?
Du kanske kan söka jobb på ett hunddagis, eller om du är för ung för att jobba, erbjuda dig som doggywalker där du bor?
Du kanske hittar någon med hund som du kan få träna med..
Jag är sexton. Just nu går jag ut med en hund flera gånger i veckan. Det är jättekul men jag skulle vilja träna agility också. Den hund jag går ut med tror jag inte passar för agility.
#2 Du kanske kan hitta en till hund 
Har du några förslag på hur jag kan hitta en till hund?
#4 Vänner, bekanta, grannar, sätt upp en lapp i affären t.ex.
Okej, tack
#2 Vad är det för hund? Om du bara ska träna för skojs skull så passar i princip vilken hund som helst, så länge den är färdigväxt och själv tycker det är kul.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Det är en golden. Jag tror inte att han skulle gilla det. Men jag kanske ska prova.
8 Sätt ut lappar o här med folk du möter ofta ser någon när man är ute o går med hund att man är hundperson, väldigt många har inte tid o träna sin hund så ofta den skulle behöva. Då är en sån tjej som du perfekt :D Sen hör du med golden hanens ägare om du inte kan gå kurs eller något med den, det är ett altv oxå för träna lite och sen få lite bra tips :). Lappar o sånt är bra skriv lite hurtigt att du ställer upp vilka dagar du kan o att du gärna tränar lite med hunden.
#7 Finns många som inte klarar av det. Taxar till exempel.
#10 Håller inte alls med. När du enbart tränar agility för skojs skull kan du anpassa allt helt efter hunden.
Här har du en Tax som tävlar agility
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Finns en (minst!) som tävlar SM i agility, och hon brukar faktiskt ligga rätt bra till i placeringarna på vanliga klass 3-tävlingar.
Men börja grina då!
http://madlevsan.wordpress.com
Så länge man tänker på att träna upp ryggen på dem innan man börjar.