Boxer
Är väldigt förtjust i rasen boxer.. så det vore jättekul att i denna tråd få se lite bilder, om det är ngn som har och även kanske kan berätta lite om hunden.. 
Jag är uppväxt tillsammans med tre boxer-killar. Boxern, rätt behandlad, är den perfekta familjehunden. Älskar barn, lekfull som få och alltid villig att kramas. Boxern är helt klart min favoritras! (Däremot har jag en "äkta" bastard, en liten "olycka"..men bäst i världen) ..fast jag antar jag är aningen partisk. =)
När jag var liten var boxrarna mina bästa vänner. De lekte med mig och hade änglars tålamod. Finns otaliga filmsnuttar på mig i vilda lekar med grabbarna. Gaston, Argo och Arrack hette de..och det dregglade sig ända in i hjärta på mig. 

har du några bilder? =)
Inte digitala bilder tyvärr..på den tiden var digitalkameran inte uppfunnen. ;D

hmm.. du kan ju skanna in bilderna.. eller som jag, (har inte tillgång till ngn skanner)så jag fotograferar min gamla bilder.. blir väl inte superbra, men det funkar hyffsat =)
Haha..ja, jag kan ju göra ett försök. 

va kul att det funkade! =) är så sugen på att skaffa en boxer.. men det får bli sedan isf om jag flyttar till hus ngn gång.. tycker att de är så snygga, sedan så har de ju så härligt temprament! =) jag får njuta av bilder på dem så länge..

*putt* fler som har boxer?? =)

Jag har två underbara boxrar. En nioårig tik som heter Emma och en busig kille på 2 år som heter Hugo. De är fantastiska hundar, nästan mänskliga ibland. De älskar att sitta i knä (så fort man sätter sig ner på golvet kommer de och sätter sig i knä på en). Hugo tror ofta att han är en väldigt liten hund, är inte riktigt medveten om sin storlek och tyngd. Jag har inte så många bilder på den här datorn, men här kommer en på Hugo tillsammans med min lillebror. Är det något som du vill veta mer om dem Ronja, så är det bara att skriva =)

#11 o 12. Godingar! Hade ni Emma i stället för julgran?
jag e också en stolt boxerägare! till en pojke som är snart 15mån.

jättefina hundar!!
#14 vore jättekul att få se lite bilder!

#13. Emma älskar att ligga på allt mjukt som läggs på golvet. Det tog ett tag att få henne att flytta på sig så att vi kunde placera granen där istället 

*putt*

Jag och min familj har två boxertjejer. En vit som heter Ingvor och en gul som heter Ellen. Nu går vi i väntans tider på våran lilla boxerpojke som kommer hem i början på mars, Onslow heter han.
Har haft/har (med Onslow medräknad) 6 boxer och en blandning mellan chäfer, spets och boxer. De är helt underbara hundar. Har svårt att tänka mig en annan ras. De är, som jag säger, världens snällaste ångvältar. Kramiga, pussiga och älskar att sitta i knät. De är mycket flockkänsliga och vill vara nära. Mina tikar följer oss från rum till rum, de är för söta. De är glada, tåliga och jättesnälla. De vaktar sin flock och skulle aldrig tillåta att något händer dem. De är helt enkelt underbara.
Bifogar här en bild på Ingvor och Ellen.
MVH
Annki Roos

Håller med dig Ronja! Boxer är nog en av de finaste raserna som finns och jag skulle jätte gärna vilja ha en! Tyvärr tillåter inte min mamma en boxer =/ så jag får vänta tills jag flyttat! men då blir det absolut en :)

åh.. vilka underbara bilder! Jag måste bara skaffa en boxer! men,men.. just nu går det inte.. Men släng in ännu fler bilder ni som har.. så kan ju jag fortsätta drömma!!
(förstår inte att min sambo tycker de är så fula.. han har nog inte insett att vi kommer ha en sån hund någon gång i framtiden.. iaf om han ska bo med mig..hehe)
Annki, vilken fin bild på Onslow och så söt han verkar vara.
Jag hade en gång en klasskamrat som hade en boxertik som kunde säga mamma och det lät jätte gulligt.
Mvh,
Kina.

Vilken kul grej Kina, att vovven sa mamma. Det måste ju ha låtit sött.
Visst är han söt lille Onslow. Sötare blir han allt efter som han växer på sig.
Annki

Jag har haft tva boxrar genom aren och det ar det basta sallskap man kan ha, trevlig att ga ut med i skogen, alltid lekfull, bra vakthund etc etc. En gang gick vi pa kurs i Falun, det var min boxer och resten schaferhundar. Det blev dags for avslutning med medforande prov for att fa henne godkand. Dom om min forvaning att hon klarade sig utan problem och manga av de andra hundarna domdes ut. Jag fragade domaren efterat och han sa att det ar sa sma saker som gor att man bedomer, till exemplet att hunden markerar dar det nyss korsat en annan person over stigen, men som inte du vet om. Alla smallar och alla skrammelgrejer skramde manga hundar och jag som verkligen inte hade stort hopp eller stor tro pa min egen hund, fick reda pa att hon var bra och klarade alla prov. Nu kan jag inte ha boxer for allergi, darfor blev jag valdigt lycklig over att min lilla spanska Milu(Tibetansk terrierslakt) har silkeslent har och inte ger allergi.Han ar ocksa lekfull och modig, nastan som en boxer.

#18: Visst är boxrar härliga när de alltid vill sitta i knä.
Så fort man hukar sig ner på golvet kommer mina två boxrar och vill sitta i knä på en.. Vet ingen annan ras som är så knäiga och pussiga.

Dessutom vill de alltid vara nära. Var man än går så kommer de och slår sig ner nära. När de ska lägga sig ner brevid en i soffan så sitter de först tätt och så ålar de sig ner till liggande och närmare än så kan man ju inte komma :). Sen får man ju inte glömma alla olika ljud de har för sig. De frustar och pustar och fnyser. Helt underbar ras.

fler som har bilder? =)