Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 3242 ggr
dragonstar
0

Försäkring.

Ja nu när vi planerar väalp går man ju ingenom allt och kolalr att det funkar.

Så detta med försäkring. vad har ni för försäkring och hur är den enligt er? Vad är bra prisvärt?

Funderar på agria då med allt utom de där som man ahr när man avlar på tilkar. 2500/å.

MVH Dragonstar

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

[Hilo]
0

Jag har Folksam till mina djur.
Agria låter jag vara sedan väldigt mycket strul med dem på tidigare hundar, så dit går jag inte tillbaka..

Folksam är inte omöjliga, de är prisvärda och väldigt hjälpsamma.
Minns inte riktgt vad jag betalat per år, per hund.. men.. 2000 något kanske..?

ingann
0

Jag har IF, veterinär extra + liv och betalar ca 2000 kr/år… Då har jag fast självrisk på 2500 kr på vård upp till 40 000kr. Inga % tillkommer som hos de flesta andra bolag.

Har dem på alla försäkringar och har aldrig haft några problem med dem:)

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

seba
0

Jag har också IF, suveränt med fast självrisk nu när hon bröt benet förra året :)

[Star-Di]
0

Jag har Folksam, både till katt och hund. Billiga och jättebra! Har högsta försäkringsbeloppet och ändå betalar jag inte ens 1000 kr/år.

Chippers
0

Vi har Agria plus, 1100:- fast självrisk och 15% rörlig självrisk upp till 50 000:-. 125 dagar självriskperiod.

Hur bra som helst! Vi har aldrig haft problem alls med agria, de är riktigt riktigt bra. Och den försäkringen vi har, den bästa som agria har enligt dom, går bara att ordna när hunden är valp.

Kan ta ett exempel,

Charlie bröt sin klo, vi åkte in akut och de undersökte, opererade bort klon, gav medicin, tratt, och all vård som behövdes. Detta gick på 3900:-, vi direktreglerade och fick betala 799:-.

Här emellan undersöktes han osv. Kostnad 150:-.

Två veckor efter opererade vi bort en godartad tumör, allt gick på drygt 5800:- vi fick betala 200:-. 

Visserligen har Charlie varit frisk i 5 år innan detta hände, men det är ju ändå kanon! Vi känner oss 100% trygga med Agria.

ElinLilja
0

Har folksam till min tjej. Liv 10 000 och vet vård 40 000 betalar ca 200:-/månad och då har jag också fått 10% rabatt då hon är kastrerad.

Har aldrig haft problem med folksam, så som sagt tidigare så är dom väldigt hjälpsamma. Har även mina hästar där och dom ställer alltid upp till 120% tycker jag

Tangotime
0

Jag har IF på två och Agria på en. Är hittills jätte nöjd. Har haft Folksam på en hund och det fungerade ok och Agria på en annan tidigare hund som var mycket på utredningar hos vet och det var inga problem alls! Hade Trygghansa på en hund för många år sen och dom bara strulade! Men dom försäkrar inte hundar längre.

dragonstar
0

Det låter som If fått flest anhängare här =)

Tänkte kolal när vi skrev in ny valp och Vit herdehund blev det 207/ månaden och på Agria. Och det vart de billigaste bolaget förr oss värkade det som. Så hur kan de vara så billigt för er? beror det på ras/ålder?

Tangotime
0

#8 Jag tror att det ibland skiljer på när man tecknar försäkringen. Ibland har dom tillfälliga prissänkningar för att få fler som tecknar hos dom. Och vi har två hundar, båda bilarna, hem och villa försäkring hos dom och då får vi lite lite billigare försäkring hos dom. Sen spelar rasen och åldern in. Nu kommer jag inte ihåg hur det var på If, men nu när jag tog Agria på min Whippet valp så fick jag första året riktigt billigt, sen höjs den en aning. Tror det var runt 30%…

ingann
0

#8 ju större hunden är, ju högre blir försäkringen oftast…  syrran betalar lika mycket för sin rottis som jag betalar totalt för 1 hund, 2 katter och hemförsäkring;)

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Katti
0

Bolagen har massor av statistik på hur skuka och skadade olika raser är (eller rättare sagt hur mycket veterinärvård de får för sina sjukdomar/skador). Det är detta som ligger till grund för prisskillnaderna inom bolagen.

Priset på försäkringen kan vara viktigt. Men viktigare blir det vad man betalar själv vid en skada, d v s självrisken, om något händer. Den skiljer sig mycket åt mellan de olika bolagen.

dragonstar
0

Okej, ja då fr vi kolla runt lite och fundera vilket som känns bäst =) Vi ska skaffa vit herdehund så dne är rätt frisk vad ajg förstått.

Catnap
0

Jag har fått höra olika håll från personer som jobbar inom veterinärvård att Folksam och IF är lättast att ha att göra med, Agria har tydligen mycket kryphål. Den operationen jag gjorde på valpen nyligen kostade 28 000 kr och agria brukar tydligen kanppt ersätta hälften, men IF ersatte hela beloppet.

Jag har IF och är hitills mycket mycket nöjd. De har varit hjälpsamma och ersatt stora summor kostander genom direktreglering utan några problem.
Hade Agria på katten och hade inga problem men har inte haft så mycket med dem att göra.

Jag fyllde i att min hund ska användas till avel, tävling, sällskap osv, alla rutor tror jag. Men avelsförsäkring är säkert något man tar vid sidan om om man är intresserad av det?
Har genom IF så att de ersätter upp till 50 000 per år, veterinär plus heter den nog, betalar runt 170 kr i månaden tror jag. Då har jag ingen procent på kostnader utan betalar endast självrisk runt 2600 kr.

//Angelica

Medarbetare på Hundar iFokus