Erfarenheter av CanAmi's hundfoder?
Hej!
Jag har en golden retriverkille sen fyra månader tillbaka, han är 20½ månad och äter just nu vad jag anser vara ett skitfoder vid namn Doggy.
Han äter dåligt och jag vill ha upp honom ett par kilon så då ser man ju helst att han äter ordentligt också. Jag måste också ge honom ofantliga mängder med mat för att han ska få tillräckligt.
Så, jag ska byta foder och har kommit över två provpåsar från Canami, en Speed och en Breeder. Båda dessa verkar han tycka är supergoda, till skillnad från sin vanliga mat och Canami är inte överdrivet dyr där jag fick provpåsarna heller. Med en bättre mat behöver jag ju inte ge honom lika mycket vilket gör att det kanske kostar bara lite mer än vad Doggy gör.
Så, jag vill höra om ni har några erfarenheter från Canami's foder? Om det fungerat bra eller dåligt, vad ni tycker om det o.s.v.
Jag är helt vilse i foderdjungeln nämligen. Har ni några andra inte alldeles för dyra förslag så tar jag tacksamt emot dessa :)
/Sandra & Gibson
Vet inte vad du klassar som dyrt, men min tik får Standart Vild Hjort, och min hane får Eukanuba Large Breed.
Stadart är ett, enligt mig ett bra foder, som funkar underbart bra på min lilla tjej.
Har tyvärr ingen erfarenhet av det fodret du funderade över..
Det var något nytt för mig.
Standart Prislista hos Foderbilen.se
Standardt Original Normal 15kg - 449:-
Standardt Original Extra 15kg - 459:-
Standardt Vild Hjort Normal 12kg - 545:-
Standardt Original Mild 15kg - 505:-
Min ena hund (5 år) äter Canami Chicken & Rice. Han har alltid ätit väldigt dåligt trots att vi provat ett par olika (dyrare) foder - men med detta foder som han ätit i ett år nu har han blivit riktigt matglad och är i alldeles lagom hull. Han är en aktiv (tränande & tävlande) springer spaniel på 24 kg, äter ca 5-6 dl om dagen (beroende på hur mkt han rör sig tillfället). Jag tror att det finns bättre foder näringsmässigt, men Felix äter detta med god aptit och mår bra - så både han och jag är mycket nöjda! 
Enda nackdelen jag ser med det är att det har blivit svårare att få tag på i butik, men har börjat beställa från www.foderbilen.se och det funkar hur bra som helst - då får man det levererat utanför dörren till en liten kostnad jämfört med vad det hade kostat mig i bensinpengar att åka och köpa det. 
#1 Standardt är ett av de jag tittat på, men vad har du för tik? :)
#2 Det låter ju himla bra, det är ju självklart att olika foder passar för olika individer men Canami verkar ju Gibson tycka om det, fast han inte är så matglad egentligen, och jag har hittat ett ställe som säljer en 15kg säck av Canami Speed för 365kr och det känns ju som ett bra pris! Annars verkar ju foderbilen väldigt bekvämt också då jag går på gymnasie långt hemifrån och därför får gå, cykla eller åka buss överallt..
Tack för era svar! :) Jag ska prata med mamma som betalar maten och förhoppningsvis ska vi prova Canami.

Min flatcoated retriever håller på att gå över på standardt, och då blir det först och främst Normal vi kommer att köra. Av andra "jakt" människor som vi känner så kör många på Standardt och är väldigt nöjda. Så vi ska se om det funkar på min kille.
#4/5 Standardt verkar ju iofs också helt okej.. ska kanske se om jag kan få tag på en provpåse någonstans, lite surt om han inte tycker om den.. Men jag tror att en i min klass har det så förhoppningsvis får jag lite av henne. Om han skulle tycka om det med, frågan är då om jag ska välja Standardt eller Canami?