Hur gör ni?
Hur gör ni som jobbar?
Alltså; tar ni med hunden på jobbet, har ni dagmatte eller annat? Får ni hjälp av familjen (tex sambo)?
Jag vet några som är mammalediga här på forumet och då tagit valp - men hur ska ni göra sedan?
Jag tar för givet att folk tar ledigt från jobbet när valpen anländer, men hur länge? Och räcker det?
Är ju själv tonåring så det är intressant att veta. 
Tacksam för svar!

Jag har lyckats hitta en tjej som är dagmatte åt min hund. Helt suveränt!
Jag hade henne med på jobbet först men när hon lessnade var det bara hitta andra alternativ.
Vilken tur du hade! 
Min hund (och ev. daghundar) följer med mig till jobbet.

Jag kör lastbil och har med mej min tjej i bilen, det har jag haft sen jag köpte henne för två år sedan nu (hon var 6 månader när hon kom) och än älskar hon att vara med. Först vid dörren när jobbarbyxorna åker fram =)
Jag är dagmatte 3-4 dag i veckan. Man kan sätta ut anonns att man letar dagmatte/husse o sen se till att önskemålen passar. Hur ofta man ska gå ut-långpromenad/er.
Själv pluggar jag och kommer ha med mig min lilla valp till skolan varje dag. Smidigt och bra :)
Jag jobbar natt och sambon jobbar dagtid/kvällstid så det passar sig bra oftast. Om det blir ändringar i framtiden blir det förmodligen dagmatte 
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Jag har varit sjukskriven ganska långa perioder och då har det ju aldrig varit problem. Sen hade jag min Storpudel på Dagis när jag tog CE körkortet och han trivdes kanon! Drog som en galning och jag har nog aldrig sett en hund viffta så snabbt på svansen :-)
Men det var bara i 12veckor sen blev det dagmatte som också fungerade kanon. När jag skaffade valp (min äldsta hund nu) var han med i lastbilen från dag två. Det fungerade jätte bra och han snarkade och sov så gott! Under den tiden hade jag min storpudel hos mormor och morfar på dagarna och dom ställer upp fortfarande ibland när det krisar. Nu är jag sjukskriven igen… så nu är det ju inga problem. Men när jag sen ska börja jobba vet jag inte alls hur jag ska lösa det. Har ju tre hundar nu så det blir helt klart lite bökigare. Men jag kommer inte jobba heltid så det löser sig på ett eller annat sätt. En sak är säker. Dom kommer aldrig ligga ensamma hela dagarna!

Jag var ledig ca 4 veckor efter att vi hämtat hem vår valp, som då var 13 veckor gammal. Sedan har vi tagit med hunden på jobbet. Min sambo jobbar som maskinförare och jag jobbar på kontor.
Ibland är han ensam hemma några timmar, om vi jobbar så att vi går om varandra, och vissa dagar är han hos "dagmatte" när vi jobbar eller är borta.
Eftersom han var 13 v när vi köpte honom var han trygg med att vara ensam korta stunder ända från början, så vi har ensamhetstränat från att vi köpte honom egentligen. Bara ökat på tiden, från en minut i taget till nu, då han kan vara ensam flera timmar. Inga problem!
Han kan följa med till jobbet ganska mycket och om inte så får han vara hos en dagmatte. =) Hunddagis blev han för stressad av.
//Lina