Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 3144 ggr
Itchy
0

hundskattemärke

jag hitatde ett gammalt hundskattemärke för ett par år sen, och som är från 1991, och jag undrar om det på ngt sätt går att ta reda på vad för hund den en gång satt på :)

nr 04149  ÖREBRO

You can't spell Bitchy without Itchy

Tangotime
0

Har letat lite men hittar tyvärr inget.

Katti
0

I så fall via Örebro kommun antar jag. Men det skulle förvåna mig om de lägger kraft på att leta även om de kanske skulle kunna!

Itchy
0

Rynkar på näsan det hade varit kul att veta…

Linnea
0

Jag undrar varför man överhuvudtaget betalade skatt för hundar? Låter helknäppt.

Skynda långsamt så går det fortare.

Katti
0

Ja, det var helknäppt! Det vore bättre med hundbidrag efter alla rapporter om hundägares bättre hälsa Skrattande.

Linnea
0

Haha jo snarare det!

Itchy
0

fast om man införskaffade hundskatt igen kanske inga jävla idioter köper slit och släng hundar…

Manda29
0

Du kan ringa Örebro kommun o fråga. Om nu skattemärket var ifrån Örebro. Sen är ju frågan om dom har några register kvar.

Skatt på hundar hjälpte till att bl.a betala djursjukhusen. Kanske även att ta reda på hundskiten eftersom det inte var lag att plocka upp efter hunden förut. Är så länge sen dom sluta med hundskatt så kommer inte ihåg allt det var till. Men Djursjukhuset Strömsholm var i alla fall närliggande kommuner med att subventonera.

Linnea
0

Okej då inför vi hästskatt, förbjuder all biltrafik i städerna och anställer folk (för skattepengarna) som plockar bort hästskiten.

Så.. mot ett grönare Sverige!!

Taxelina
0

Hundskatte pengarna gick nog till Örebro Djursjukhus. En del av det i alla fall.

Jag skulle inte ha något emot att det kom igen. Då önskade jag att pengarna gick till jätte stora rastgårdar till alla hundar inne i städerna så dom skulle kunna springa och busa med varandra utan att behöva störa BB avdelningen ute på landet.

Om jag hade mark skulle jag avsätta en del till att inhägna en jätte stor yta så hundarna kunde sträcka ut i vild galopp och busa. Jag skulle även bygga en liten damm så dom kunde bada. Även lite gamla trästockar och tunnlar så dom kunde klättra och öva upp balansen.

Drömma kan man juObestämd

Karizma
0

Då skatten var så låg tror jag inte det avskräcker slit o släng.. Sen anser jag att det är bättre man märker sin hund då märkte man itne alla pga de hade sitt märke. Mammas/våran hund var tatuerad men grannens hund hund var inte märkt.

SaraC
0

Är väl typ samma sak som nu, även fast alla hundar ska vara märkta och reggade så är inte alla det. Slit och släng kommer man tyvärr inte åt så enkelt, även om det är ett bra steg på vägen.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Karizma
0

12, ja många hundar gick i trädgårdar o utan halsband de smet ju titt som tätt, vi plocka upp en del hundar som gick o leta efte en partner.

Hoppas du får fram vad det är för hund som tappat sitt märke iaf nyfiken blir man :)

Itchy
0

#13 tack :)

jag ska försöka luska vidare