Hemsida till din hund?
Jag håller på att göra en hemsida till mina hundar, och även för min fotografering, och det enda som saknas nu är ett domännamn. Jag har noll fantasi och tänkte ifall ni kunde hjälpa mig. Jag själv heter Angelica Folkesson, mina nuvarande hundar heter Joyce (jack russell) och Ronja (rottweiler) och min valp som kommer om 4 veckor har jag inte fått veta namnet på ännu. Den enda rasen jag har ögon för är rottweilern, men trots det kommer min blivande valp att vara en schäfer (från försvarsmakten). Så, brainstorma nu :) Det finns inga dåliga förslag.
Och ni får jättegärna tipsa om era egna hemsidor. Alltid kul att kika på.

Vad är målet och målgruppen till hemsidan?
Vad jag tycker är svårt med hemsida är att få det fint i bakrunden samt inte få det för rörigt. Ju enklare o renare hemsida men har ju finare är den. Jag hade någ gjort som så ha fina bilder på var o en med lite text hur dom är raser-stam. Lite hur du är som person o intressen. Även fotografier och vill man göra reklam för de kan det vara bra o visa dom förståss. Endast bra kort halkassa ska man undvika :)
#1 Tanken bakom hemsidan är att folk ska kunna följa mig och mina hundar utveckling, samt kunna få information om hur dom anlitar mig som fotograf i princip.
#2 Tack så mycket. Men det jag vill ha tips på är domännamn.
jaa, med delat syfte blir det ju alltid lite krångligare… jag hade väl samma syfte med min även om jag inte vet om det kommer vara så, så därför satsade jag på något som kan förändras utan att namnet blir fel eller missvisande. Så jag valde mitt namn alltså, jag blir ju ingen annan men vad jag gör kan förändras så kan du så råder jag dig till det! :)
Å andra sidan är ett domännamn inte det dyraste och dessutom förändringsbart.
Alterntivt om du vill ha något av det som en mindre del som sedan utvecklas. Då skulle du kunna ha "angelicaochhundarna" eller liknande, och när du sedan utvecklat fotograferandet ha det under ett eget domän. Eller tvärtom! Går ju också att använda en billigare domän så länge, .2u.se, webb.se och allt vad dem heter, om du vill ha specialnamn till ena "delen" så att säga.
Själv har jag bara blogg, väldigt inaktiv sådan, till mitt domän. Är inte redo att använda det fullt ut men vill ändå ha det till framtiden. Väldigt förändringsbart med namn som sagt! ;)

Det bästa vore att dela upp det på två sidor eftersom du har två vitt skilda mål- och intressegrupper. Till fotografsidan föreslår jag då att du har ett domännamn som matchar ditt företagsnamn, och till hundarna kan du ha något mer personligt.
#5 Fast jag känner att det inte är värt att ha fotograferingen på en egen domän då jag ändå inte kommer att kunna vara lika aktiv med det nu när jag får valp. Jag vill liksom bara visa att det fortfarande finns där, i en liten skala, om du förstår vad jag menar. Sen när valpen blivit större och jag plockar upp fotograferingen igen kommer jag nog att flytta den.
Vad tror ni om helt enkelt www.ankilikas.se då? Jag heter Ankilika på de flesta communitys så folk lär ju kunna känna igen mig samt komma ihåg det?!? Det är personligt men säger ju inte precis mycket om vad det är för hemsida.
#6 Funkar nog jättebra! Oftast betalar man ju för ett år i taget så skulle du ändra dig om ett år kan du ju bara byta :) Alternativt använda en till domän till fotodelen när du lägger upp den :)
Ankilikas tycker jag låter bäst av dom två. Men är bara min åsikt. Sen kan du ju göra en subdomän för fotona typ htto://foton.ankilikas.se. Då du har ett ganska neutralt namn och inte inriktar dig just på hundarna å så. Du betalar ju inget extra oftast då du har en subdomän 
#8 Fan vad smart :) blir perfekt ju.
Men allvarligt, är det ingen här som har en hemsida där man kan läsa om era hundar?
Jag har en hemsida om min hund och mina katter
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Jag har en hemsida jag med.
Ha en bra dag!
Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi
#9 Det är så jag gjort med mina hundar å min katt. Jag fick nästan samma stamnamn som jag hade kennelnamn så var ju perrans
.
Det kanske inte står så mkt på min kennelsida men kika in där om du vill Kennel White Crystal
Jag har ingen hemsida men däremot en ny startad blogg; www.valpbloggen.blogg.se