Pancreassinsufficiens?
Hej!
Igår läste jag i en bok om hundens sjukdomar, eftersom min tervueren tik på 3år inte går upp i vikt fast hon får dubbelt så mkt mat som dom andra hundarna, jag tror inte hon har mask.
Så läste jag om Pancreassinsufficiens, det stod att denn var vanlig hos schäfer, och tervueren härstammar från schäfern. Zazza är smal, man känner tydligt alla revbenen. Och hon har många av symptonen.
Är det någon som har haft en hund med detta, eller vet mer om det? Hur behandlar man den eller hur testar man hunden så man vet säkert om den har sjukdomen?
Tacksam för svar / Julia

Eller har hon diabetes :S Jag vet inte vad hon har, men hon borde ha någon sjukdom.
Hennes sympton:
I vissa perioder äter hon nästan ingen, i andra perioder vräker hon i sig.
Hon har kanske buksmärtor, det kan förklara varför hon försökte bita en dommare på en utställning när han kände på hennes mage (hon har aldrig gjort något sådant innan), och om någon ska lyfta upp henne kan hon morra.
Hon är smal, fast hon får i sig mkt foder.
Hon dricker mkt vatten och kissar hela tiden när vi är ute.
Hennes avföring är ibland blek med gul/grönt inslag, illaluktande.
Det har hänt att hon kräker hon upp slem.
:S

Kan tyvärr inte hjälpa dig mer än att du bör kontakta en veterinär. Det är alltid svårt att ställa en diagnos själv. Jag känner själv att man blir lite smått galen och stressad om man tycker att symptomen verkar tyda på en allvarlig sjukdom. Åker man till veterinär är det inte alls så farligt. Alternativt så kanske det tyvärr är så. Men då VET man säkert och behöver inte oroa sig. Du behöver kanske inte besöka någon direkt. Men ringa och höra med dom i alla fall och få upplysningar. 
Ha en bra dag!
Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

Jag ska ringa på måndag och höra när jag kan komma dit med henne, men allt tyder på någon sånhär sjukdom, jag kan inte få henne att gå upp i vikt, man kan se revbenen och hon är jätte tunn. :S

Jag försöker inte ställa diagnos själv, jag funderar bara på vad det kan vara. Och självklart åker man till vetrinären när hunden inte verkar bra. :P