Hundar iFokus

Hundar

Etikettoff-topic
Läst 3477 ggr
Storvreten
0

Någon som vet?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan!

Jag har två getter jag har kört in till en viss del. Båda två har dragit en pulka med människa i. Men…
Jag har haft en av världens sämsta dragselar! Det är en spårsele som vi har byggt om så det har passat lite granna. Men den är inte bra alls…

Så jag undrar om ni vet någon som antingen säljer eller någon bra sida som har bra dragselar. Jag söker helst en sådan där sele som man kan ha till hästar? Typ som en loka om ni förstår vad jag menar. :) De ska inte vara jobbigt för plånboken helst .:)

Tack på förhand och hoppas jag får några förslag! Oskyldig

Bild: Alma, ena geten, men den dåliga selen under inkörningen.

pippa__
0

hahha va coolt!

kolla blocket eller liknande för begagnade selar.

Lyan
0

Segebaden har lokselar i läder :-)

Storvreten
0

#1 Det är riktigt kul! :D Har tittat där, men inte hittat något speciellt bra om man säger så :)

#2 Tack! :D Ska genast titta :)

ew
0

Kolla på mini shettis- selar på Börjes ( borjes-tingsryd.se ) Finns nog inga lokselar till mini, men bröstsele funkar kanske lika bra :) Eller beg. på hästnet.se ?

Storvreten
0

Det går ju också att titta på :D Tack för förslaget!

Karizma
0

Jag har kört getter med och då andvände jag hundsele i läder ser lite ut som en loksele som man har till hästar, hmm ska se om jag hittar liknande sele. Sen hade jag skrinda.

5, just mini selar är för stora då jag testa det själv :P men tror katten börjes har den selen jag hade på getterna. tycker det ser ut vara mindre getter du hade en stor getbock (kastrat) o körde och en annan övervuxen bock.

Karizma
0

ne börjes hade inte den selen jag menar.. ska ha lite koll efter den så återkommer jag :) tycker du har gjort helt rätt att köra in getterna det är kul o de gillar det oxå

Storvreten
0

Hittade ingen där heller :) Har hittat en, men den kostar 2000:-, känns lite för mycket i min plånbok då ^^
Tack! Haha ja de är kul att göra något än bara föra stammen vidare på dem :) Finns inte många av Lappgetter :P