Hundar iFokus

Hundar

Etikettraser
Läst 5464 ggr
EternalWinter
0

American Eskimo

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tänkte slänga in en liten fråga, jag var i USA förra sommaren och träffade på en liten hundvalp som var en American Eskimo. Jag förälskade mig snabbt i den lilla hunden och har nu börjat kolla runt lite här hemma i Sverige och jag har kollat på google dom ska tydeligen finnas i 3 olika storlekar, och dom ser lite ut som en Japansk spets fast större och smalare.

Jag har letat så gott jag kan på google men jag tycks inte hitta något om någon uppfödare ifrån Sverige jag tänkte att dom kanske heter något annat här?

Så om någon vet något om den här underbara hundrasen snälla hjälp mej =(

*lägger in  en bild på en American Eskimo*

It's hard not to be a menace to society
When half the population is happy on their knees..

MedarbetareAvenged Sevenfold

Tangotime
0

Jag tror inte att det är en godkänd ras av Skk så det kan bli svårt att hitta en seriös uppfödare. Om det är någon som säger sig föda upp rasen finns det ju inga garantier att det verkligen ÄR den rasen. Men det går ju att ta hit en från USA. Om man är rik :-)

EternalWinter
0

Satan vad synd, dom är ju så himla fina =( Men jag har ju planer på att flytta till USA om ett par år så det får väl bli att skaffa en då istället =)

Tangotime
0

Den som väntar på något gott… Skrattande

EternalWinter
0

Den tåls att vänta på =)

Tangotime
0

Lycka till! :-)

Elshira
0

Det är ju inte "omöjligt" att importera hundar, det är ju inte ofantligt dyrt att importera.

Men det som ska göras är vaccination (tror rabies gäller för USA och då ska den tas tidigast vid 12 veckors ålder och sedan en igen efter 3 månader samt göra blodanalys), chipning och avmaskning/samt frontline några dagar innan avfärd.

Det skiljer väll lite och aknske inte är exakt så nu men det är vad jag kan komma på i stora drag. Det finns nog mer exakt på Jordbruksverkets hemsida :)

Hakuna matata!

[Hilo]
0

Ja, USA har ju en del "raser".. och "systerraser"

Aldrig hört om den, men som #6 säger.. Importera är ju en möjlighet du har..

EternalWinter
0

Jo, det är ju en möjlighet importera men eftersom jag förmodeligen kommer att flytta tills USA om ett par år så är det nog bäst att vänta det blir ju lättast för både hunden och mig, om jag nu skulle bli kvar i Sverige så blir det nog att importera =)