Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 5977 ggr
Taxelina
0

Jourklinik i Örebro

http://www.jourkliniken.se/framsideindex_klar.htm

Det här har jag väntat på länge. Hoppas allt går vägen och att det blir en jourklinik i Örebro.

Jag anmälde mitt intresse direkt.

Om någon blir intresserad, så läs igenom medlemskapet ordentligt först.

ingann
0

Jag tycker det var väldigt dyrt att vara medlem där (jag har aldrig heller hört talas om medlemsavgifter på en jourklinik). De talar inte om hur stor reduceringen av priset kommer vara för medlemmar och för icke-medlemmar blir det svindyrt att besöka dem!

Icke medlemmar

Icke medlemmar är naturligtvis även de välkomna till Jourkliniken, men då till helt andra priser. Som medlem kommer du att ha företräde före icke medlemmar (så länge etiken föreskriver det)

Som icke medlem kommer medlemsavgiften på 1000 kr att tas ut vid första besöket på Jourkliniken. Detta utöver den vanliga Jouravgiften.

Vem 17 besöker en klinik där man måste betala fullpris för jour + 1000 kr extra för att man inte är medlem??? Dessutom skriver de att de inte har något vinstsyfte…  Då skulle jag hellre åka de extra milen till Djursjukhuset i Karlstad…

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Kakan81
0

Jag tycker det låter konstigt, precis som nummer 2, med både medlemsavgift och priserna för icke medlemmar.

Nej, jag håller mig till mitt älskade Strömsholm i fortsättningen också.

Taxelina
0

Jag är ärligt talat väldigt glad över den här lösningen.

Den 1000 lappen det kostar som medlem sparar jag in på bland annat bensin kostnad, men även det viktigast. Hundens lidande.

Vi hade för några år sedan ett djursjukhus här. Men det lades ner. Sedan dess har vi inte haft tillgång till jourveterinär om man inte åker till Strömsholm. Ett kanon bra djursjukhus med ett fantastiskt bra team. Men det tar oss 1 timma ca att ta oss dit och då kan det redan vara försent.

Visst låter summan mycket, men slår man ut det på att ha en jourvet tillgänglig dygnet runt här i närheten och jag vet även var det blir för personal styrka. Då känner jag mej trygg. Vad det än blir för reducerat pris på vaccination med mera så kommer det bli hållbart ändå.

ingann
0

#3 visst kan de ha medlemmar och medlemsavgifter, men det jag reagerar på är att man måste vara medlem för att få vård eller betala hutlösa summor… De skriver så fint att man är välkommen utan att vara medlem men sen skriver de att de tar ut medlemsavgiften utöver normal jourtaxta…

Är man medlem har man reducerat jourpris, så räcker det inte att icke-medlemmar betalar fullt jourpris? Undrar om det ens är lagligt?

Alltså är det en typ av "klubb" där man betalar medlemsavgift eller så vill de tjäna pengar trots att de skriver med rött att de inte har något vinstsyfte…

Skulle mina djur bli sjuka  så åker jag mycket hellre de 2-3 milen extra till Karlstad från mig sett och betalar ordinarie jourtaxa utan extra medlemsavgift… veterinärbesök är nog dyra ändå..

/Ingalill

Rafflan
0

#4 om dina djur inte klara med 2-3 milen då?

ingann
0

#5 skulle de vara så sjuka skulle jag ta hem en vette… vilket täcks av min försäkring till skillnad mot de extra 1000 kronorna…

Jag frågade dessutom en bekant som är jurist igår om deras sida och han sa att det inte är juridiskt tillåtet att kräva folk på medlemsavgift vilket denna klinik gör av dem som väljer att inte bli medlem..

ett medlemsskap är alltid frivilligt och eftersom de skriver i sin text att ickemedlemmar är välkomna så kan de inte ta ut medlemsavgift av dem.

/Ingalill

Rafflan
0

#6 finns det veterinärer nära dig som kan göra hembesök då?:O

Men dem 1000:- kr kanske räknas som rabatten medlemarna får?

ingann
0

#7 Ja, det finns en hel del veterinärer med journummer på betydligt närmare avstånd än Örebro här, men däremot ingen jouröppen klinik.. Örebro ligger 6 mil härifrån och närmaste veterinär att ringa finns 8 km bort och sen finns det ännu fler några km längre bort…

om du läser deras text så står det:

Medlemskapet innebär att man får:

- Tillgång till jourveterinär med reducerad jourtaxa

- Reducerat pris på förebyggande hälsovård i form av en vaccination & en
hälsoundersökning

- Rabatt vid köp av fullfoder

- Reducerade priser på utvalda kurser & föreläsningar

- Ett gratis "prova på sim"

Icke medlemmar

Icke medlemmar är naturligtvis även de välkomna till Jourkliniken, men då till helt andra priser. Som medlem kommer du att ha företräde före icke medlemmar (så länge etiken föreskriver det)

Som icke medlem kommer medlemsavgiften på 1000 kr att tas ut vid första besöket på Jourkliniken. Detta utöver den vanliga Jouravgiften.

Nu vet jag ju inte vad deras priser kommer ligga på så detta är bara ett exempel…

Om Ordinarie jourtaxa ligger på 1500 kr och en medlem får 500 kr rabatt så betalar den 1000 kr.

Kommer däremot en icke medlem dit så får den betala 1500 kr + 1000 kr i påtvingad medlemsavgift vilket blir 2500 kr

Låter det rimligt?

/Ingalill

Rafflan
0

#8 vet inte vad det kostar att åka in på jour i vanliga fall ändå. Men e det olagligt måste dem ju ändra det när dem öppna ändå ;P

ingann
0

#9 jag vet inte heller vad det kostar för mina djur har aldrig varit akut sjuka..  de jag har nu har aldrig varit sjuka alls:)

ja, man kan ju hoppas att detta bara är i tankestadiet än och att de går igenom allt med en jurist innan de öppnar för själva idén med en jourklinik är ju superbra!

/Ingalill

Taxelina
0

#10 Nu måste jag fråga vad du håller på med. Rena spekulationerna.

Du säger att du inte vet vad jourkostnader är eftersom dina djur aldrig blivit sjuka. Men varför tar du överhuvud taget och disskuterar detta.

Påstår att det dom håller på med är olagligt. OM det skulle varit det. Tror du då att dom skulle vilja att man går ut och pratar om det här? Dom vill att man går ut med denna idè på så många ställen det bara går.

Jag har varit och lyssnat på deras ideèr.

ingann
0

Jag skriver mina åsikter och tankar om det. vad trodde du?

Jag har inte påstått något utan skrev bara vad en jurist sagt om det när jag frågat. Varför blir du så upprörd? har du egenintressen i det, eller?

Så för att mina djur hittills inte varit sjuka så får jag inte ha tankar kring veterinärvård? Det var det dummaste jag någonsin hört! Att de inte varit sjuka är väl för 1000a inte samma sak som att de aldrig kommer bli det???

Starta inte trådar du inte vill ha diskussioner i!!!

/Ingalill

ingann
0

#11 Får jag fråga förresten… Vad är rena spekulationer? Jag har bara utgått från deras egen information…

/Ingalill

Inlägget är låst för nya kommentarer