Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 2017 ggr
Taxelina
0

Varning

Varning för jobbig och tragisk läsning

http://www.fotosidan.se/cldoc/45543.htm

ew
0

ussch, vill åka dit nu å ta med dom allihopa hem!!! :(

[Sniff]
0

Vad hemskt:/

Rafflan
0

Inte läst allt, men ändå, svälta ihjäl på gatan eller stötta på någon idiot som bara vill vara elak och göra illa hundan eller avlivas, vilket tror ni hunden väljer?

Dock gasningen skulle jag vilja veta hur den går till, somnar dem å dör eller går det hemskt till, ja det e ju frågan. Sen kanske dem inte har råd att ge alla avlivningsputor och då blev detta billigaste alternativet. Lida 3 min eller lida i timmar av skador eller svält. Inge svårt val enligt mig.

OBS: Inte så insatt i hur hundarna har det där…

ew
0

#3 Nä det tänkte ja på med, men 7 dagar i en bur..Känns inte som dom hinner få en chans liksom. Jag hoppas hoppas hoppas att gasen är snabb och smärtfri!

Rafflan
0

#4 nej det e ju kort tid, men då går det ju snabbt att få bort hundarna från gatan och förhopningsvis minskar det antalet valpar som föda ute dömda till att bli vilda och dö :(

Yessica
0

Usch. Bättre då om dom åker direkt till någon veterinär och ger en spruta bara och avlivar hunden. Hellre det än att hålla på sådär. Rynkar på näsan

Ha en bra dag!

Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

Rafflan
0

#6 den där metoden är nog billigare och med tanke på hur många som avlivas har dem säkert inte råd med spruta till alla :(

Tangotime
0

Det sjuka är ju att dom över producerar så mycket valpar! Jag blir så arg när jag tänker på det. Dom säljs i stora varuhus och hamnar så småningom i "drömboxen" när ägarna tröttnar! Läste någon annan stans att många lämnar in sina vuxna hundar där för att kunna köpa en ny liten söt valp i stället! Hur kan människor vara så hjärtlösa???

Rafflan
0

#8 det e ju typ vad vi gör med katter här i sverige :(

Tangotime
0

#9 Lika sjukt det… "Sommarkatter"…folk är så korkade!

[Trojasmatte]
0

Jag blir så fruktansvärt arg på oss människor! :( Och vi ska föreställa det smartaste djuret i världen.

Gerbilflicka
0

Problemet är ju inte att hemlösa hundar avlivas, för det är troligen det bästa alternativet. Problemet är djuraffärer och oseriös avel! Ännu en anledning till att jag tycker det är helt sinnessjukt att man får sälja djur (vilka som helst) i djuraffärer och att vi borde vara väldigt försiktiga så att det aldrig blir tillåtet att sälja hundar i djuraffärer i Sverige.

Jag tycker man skulle bli 100% tuffare emot hundägare. Att bara göra sig av med hunden när man tröttnar är helt sinnessjukt i mina ögon!