kuperad :S
Hittade precis en annons som gjorde mig rätt illa till mods.. http://www.blocket.se/stockholm/Hund_26772773.htm?ca=15&w=3
Kolla in öronen.. Helt massakrerade :S Det är ju hemskt.
Har en känsla av att kuperingen är gjord i Sverige och har för mig att det är olagligt här? Det står inget om någon import iallafall.
Precis min tanke.. Tyckte att det såg väldigt slarvigt + nygjort ut.
Nej du såg inge bra ut och annonsen lätt inte heller för bra, lätt som om han skaffade hunden utan föräldrarna gått med på det :S
Stackars liten, hoppas han kommer till någon vettig ägare :(
Jag tycker det kvittar om det är olagligt eller inte. (Dock väldigt bra att det är olagligt!) Jag tycker det är både fult, o totalt onödigt. Det verkligen hemskt ut, jag tycker det förstör hunden.

Anmäl då…kopiera sidan i helhet och anmäl det hela till polisen om ni har misstankar.
#5 kommer man nog tyvärr ingen vart med, ägaren ljuger ihop nåt, thats it, om polisen en orkar bry sig, e nog nästen bättre att säga till djurskyddet?

#6 Jäkligt enkelt att säga "polisen bryr sig inte" och sen strunta i det, tycker man att något är fel så anmäler man inte svårare än så.. Vad förväntar du dig att djurskyddet ska göra ? Det är oftast en frivillig förening som i sin tur också måste anmäla… till polisen..
Annonsen verkar vara borttagen nu för jag kan inte se den iaf. Och kan man göra nåt så ska man göra det, spela roll vad polisen gör? Tänk om alla tänkte att polisen inte bryr sig? Vad skulle vi då få för samhälle egentligen? Om en anmäler så kan lätt andra också göra det.
/Christine
#7 & #8 tyvärr vet jag av erfarenhet att polisen är dålig när det gäller djuren och lagen, t.o.m djurskyddet är dålig ibland, jag har hört av mig till djurskyddet ang djuraffärer som bryter rejält mot lagen, ingen förändring, tror inte ens dem hade kollat affären för då hade dem gjort nåt.
Så nej jag tror sällan polisen eller djurskyddet gör nåt så länge inte djuret ligger halvdött eller det finns döda djur bland dem levande.
"Små saker" som att dem troligen har kuperat öronen på en hund gör dem sig nog inte så mycket besvär över, då det inte finns så mycket bevis. Men skulle någon göra nåt är det troligen djurskyddet då jag ibland har fått bra respons från dem.
annonsen verkar vara borttagen nu, men av ren nyfikenhet, vad var det för ras det handlade om ? :P
#10 Det stod inte men såg ut som amstaff, möjligtvis en blandras. Är osäker. Men något åt det hållet.