Papillon
Jag har en Papillon hane på 8 månader och undrar vad Papilloner används till? Vad för grenar är de bäst på? :) Är de lättlärda?
Vill gärna lära honom saker
Jag har hört talas om klicker träning men har aldrig använt det, är det en bra träningsmetod? Och hur använder man den?
Vad jag har fattat det som har man aldrig använt papillionen till något speciellt, utan vart som sällskap i kungahusen i Frankrike bl.a.
Det är ju en spaniel, från spanien, och jag har i alla fall aldrig hört om att de skulle ha något speciellt användningsområde, mer än sällskap..
De hör ju till grupp 9 - sällskapshundar i SKK.
Agility och freestyle har jag sett rasen i, kanske lydnad också.
Vet inte hur de är i t.ex. spår eller så..
Klicker är en väldigt bra metod, som är lätt att lära sig.
Kan inte direkt förklara själv, då jag inte klickar mina hundar, men andra kan säkert svara på den frågan.
Om rasen är lättlärd vet jag heller inte.
Jag har mest träffat envisa pappisar, som gjort lite som de velat..
Det sägs ju vara en stor hund i litet format, stämmer väl på att de hänger gärna med på saker, men i övrigt tycker jag de är som de flesta småhundar.
Mer än så har jag nog inte att säga.
Ingen ras som har intresserat mig, så inte läst så mycke om den.
På Papillionringen kan du säkert hitta mer info.
Jag har en papillon, väldigt lättlärd som jag ska börja träna med.
Hon älskar att använda sin nos så jag kommer att testa på spår med henne, har även funderar på agility och det kommer jag att testa på och se om hon tycker om det.
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

Ok då vet jag lite mer om själva rasen, min papillon är ganska stor, eller jag tycker han är stor jämfört med de bilder jag sett på dem, men han ska vara en medelstor Papillon.
Jag ska testa mig fram och låta honom prova på lite olika saker och så får jag se vad han gillar :)
#3 Min Papillon är också väldigt stor, visste inte att de fanns i olika storlekar.
Lycka till med din vovve, Papillon är riktigt knasiga hundar.
Min tös är iallafall det. 
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
3 Jag hade hört mig för lite på en klubb vad de rek för något, vet att de har en viss rek ålder för träna agillty detta är något papillonen brukar vara himmla vassa på :) Har bakanta som har 3 st o hon tävlar i agillity,lydnad med 2 av dom 3e är ung men börjar väl snart med henne oxå. Himmla trevlig o mycket söta är dom, pigga,glada o lättlärda o ja faktist lite knasiga på kul sätt :D
Ett år bör hunden vara innan man börjar träna agility.

Jo jag har hört att de ska vara 1 år :) får träna mycket lydnad så länge :D