Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1599 ggr
Tatsu
0

Glucosamin för hundar.

Vet ni om det går att få tag på glucosamin någonstans som inte är så fruktansvärt dyrt?

Just nu ger vi vår gammelvovve det och han har blivit mycket mjukare i lederna. Men burkpriset på djuraffären är skyhögt.Vi vill gärna kunna ge honom den livskvaliteén ett tag han fyller 13 år i maj.

Tatsu

Mischa
0

Ja, det finns glucosamin för hästar, burkarna är större och därmed oftast mer prisvärda.

Känner inte till alla tillverkare hur vidare dom har samma koncentration i sina produkter till både häst och hund, men biofarmabs är samma.

≧◔◡◔≦

Tatsu
0

Tack ska kolla upp detta.

Catnap
0

Hm, svårt att jämföra priser när doseringen är annorlunda.
Vad kostar det glucosamin du har nu per dag?
Vet att många veterinärer rekomenderar cosequin och seraquin, men det är ganska dyra i inköp, men jag har inte räknat per dag.

//Angelica

Medarbetare på Hundar iFokus

Zebben
0

Det handlar inte om burkstorlek utan om vilket och hur "utspätt" innehållet i burkarna är. Varför betala för något hunden inte behöver och köpa kvalite istället.

Jag ger min hund Aktiv Hund som säljs hos veterinärer. Det är Ägna Ab som tillverkar dessa. Är grymt nöjd och det räddade min hund från avlivning. Känner fler som ger detta preparat till sina hundar och alla är mycket nöjda!

Visst är burken "dyr" 380:- för 100 tabletter, men jag betalar för kvalite och inte för en massa andra ämnen som min hund inte behöver. En burk räcker i 2-2½ månad (för en hund på 30kg) och det anser jag inte dyrt att spendera max 190:- i månaden för att ge sin hund bättre livskvalite.

Tatsu
0

Det var pulver det vi hade och det räckte ca 1 månad för 275:- är lite osäker på priset. Ska åka och köpa en burk imorgon för den andra är slut.

Han ska självklart få äta detta så han orkar med promenader osv.

Men idag var han inge snäll när han rymde ifrån oss och var totalt döv när vi lockade, skrek och alla försök att få honom tillbaka. Först stack han ifrån mig och kollad lite bakåt när jag ropade och sedan la han på en rem i ett skoter spår.
Vi fick ta bilen och åka på andra sidan en kulle för att möta honom, då kom han och gick på järnvägsspåret. Vi blev livrädd och dottern gick efter och lockade och försökte på alla sätt att få tag i honom, han vände på huvudet nonchalant och fortsatte att gå. Vi kunde inte nå honom  men såg efter ett tag att han klev av spåret och satte av hemmåt.

Då var det inga stela leder eller någon gammelhund, det var väl en tik som luktade gott och då glömms alla krämpor.
Annars har han inga problem med hörseln eller nosen för den delen.

Tatsu