Hundar iFokus

Hundar

Etikettbilder-och-filmer
Läst 2879 ggr
Anna-Helga
0

Benny

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Måste bara visa några bilder på vår Dvärgpincher Benny från utställningsträningen igår! Cool

Anna-Helga
0

En till!

Anna-Helga
0

Och en till!

[IsabelleA]
0

Vilka fina bilder, och fin hund :D

Anna-Helga
0

Tack IsabelleA, jaa, han är en riktig heting! Tungan ute Trevlig är han också!!

Geishas
0

Hur gammal är han?

Skulle vilja veta vad han heter i stamtavlarn ;)

Lotta

Anna-Helga
0

Hej Lota!

Han är två år och heter Star´s of Nolie Bettino.

Kram Anna

SaraC
0

Oh, vad fin han är!

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Geishas
0

Ok han ser helt ok ut ;)

Kram Lotta

Anna-Helga
0

#7 Tack! Kyss

#8 Jaa vi tycker nog han är lite mer än helt ok t.o.m… Flört

Geishas
0

Hehe ja jag tror att du läste ordagrannt där.

Jag föder ju upp rasen och om jag inte gillade honom så hade jag inte heller ställt frågan ;)

Tyvärr gillar jag inte hela stammen men det står för mig.
(precis som det är med all avel)
Har vissa individer i några av mina hundar med.

Ni ska absolut vara nöjda med honom…

Kram Lotta

Anna-Helga
0

#10 Hihi jaa och sedan beror det ju på hur man fortsätter också… :) Det är spännande! Dessutom är han fantastiskt trevlig!! Glad

Mysnosar
0

jag tycker han är lite tunn jag, jag har med en dp, men men alla tycker olika=)

Anna-Helga
0

#12 Ja du, han hade inte ätit frukost och det var sent på eftermiddagen han blev plåtad så jag måste säga att det ser värre ut än vad det är… Glad Och just den biten är ju något man faktiskt kan påverka, genom utfodring och träning, så det är inget som oroar mig faktiskt… Flört

Catnap
0

Vilken snygging! Glad
Väldigt stilig och fin kropp. Kan inte standarden för Dp, men har sett många feta sånna tyvärr.

//Angelica

Medarbetare på Hundar iFokus

Anna-Helga
0

#14 Tack! Kyss Ja det mår de inte så bra av att vara överviktiga… För min del måste jag säga att det verkar svårt att få en DP fet? Obestämd

Catnap
0

#15 Ja, de känns som väldigt aktiva hundar som ska vara naturligt slanka men muskliga. Samma sak med vinthundar men jag har sett en och annan halvfet whippet med. Det ser väldigt konstigt ut och fel ut

//Angelica

Medarbetare på Hundar iFokus

Anna-Helga
0

#16 Ja inte behöver man anstränga sig för att aktivera honom precis! Han hänger på precis allt! Cool

Usch för en tjock Whippet, det har jag aldrig behövt se tackoch lov… Hm… Obestämd

Geishas
0

Tyvärr är det allt för vanligt med feta DP :(
Jag undrar också hur man lyckas, jag har dock en tik som gärna blir lite halvfet mellan varven men det går i perioder, tex löp osv.

Feta hundar över lag mår ju inte bra.

Tunn är han men har var ju bara två år med, många hanar breddar sig efter två års ålder. Det finns många andra saker att stirra sig blind på när det gäller exteriöra saker.

Det jag tänkte på var fronten men sen kollar man på fotona så kan det vara fotona som luras med.

För att vara två år så ser han bra ut skulle självklart vilja ha lite mer muskler men vissa individer tar längre tid på sig att sätta musklerna.

Tittar man sen på DP idag så kan de vara helt åt andra hållet och vara kanonmuskliga, jag har en sådan och det gillar inte alla heller.

Lotta

Anna-Helga
0

Ja och det har ju inte varit DP-vinter om man säger så…  Cool Men nu börjar man kunna cykla lite smått och komma igång igen!

Mischa
0

Väligt fin DP måste jag säga, ser välmusklad ut.

≧◔◡◔≦

Anna-Helga
0

Tack snälla #20! Kyss

Mysnosar
0

jo det är sant, men min dp går heller inte att få för tjock, däremot är han mer muskulös och fyllig än din och min är snart 4 månader, han har växt alldeles för fort och ligger nu på 31 cm så jag är rädd att jag inte kommer ställa ut honom…:(

Anna-Helga
0

#22 Ja det sliter ju på kroppen om det går för fort med tillväxten också… Hoppas du får ordning på det… Glad

Mysnosar
0

ja de gör ju det men han har växt fort av alla tre valparna=) men har tagit det lugnt med han..=)