Hundar iFokus

Hundar

Etikettbruks
Läst 1746 ggr
KadjaNina
0

Problem vid spårning

Linan som jag använder när vi spårar trasslar hela tiden och det har börjat bli riktigt irriterande. Den är gjord av nylon. Finns det trasselfria alternativ eller kan man använda sig av flexi koppel?

monsterblom
0

det finns inplastade spårlinor som inte trasslar och som inte fastnar. har en sådan själv till hunden. dom kostar nästan 200 kronor men det är det värt.

Bleenda
0

Flexikoppel ska du inte använda.

Jag använder en nylonlina som är till för eftersök. Fråga i en djuraffär. Men undvik flätade linor.

Du ska ha den släpandes efter dej och hela tiden ha mycket lätt kontakt med hunden, så det gäller att hela tiden ha koll var linan är. Så en slät mjuk nylonlina är det bästa.

tsset
0

De i plast rekommenderar jag också! Har aldrig knytit ihop sig eller trasslat och går genom vilket snår som helst. Inga problem att linda upp heller, vilket är jätteskönt!

KadjaNina
0

Min pojkväns brors flickvän rekommenderade också en lina av plast. Får fara och kolla på djuraffären nästa vecka.

fredrikaa
0

Lycka till!:)

Hunden är din bästa vän

ristrom.blogg.se

fredrikaa
0

Lycka till!:)

Hunden är din bästa vän

ristrom.blogg.se

tovvi
0

jag har en i nylon också och har aldrig haft problem med att den trasslar. Som Bleenda säger så se till att ha den helt utsläppt bakom dig när du spårar så den bara följer efter. Och när du virar ihop den, försök vira den som en åtta, (jag virar den runt armbågen-handen och som en 8a, svårt att förklara i ord :p ) då trasslar den sig inte när den är ihopvirad eller när du kastar ut den innan spårningen.

Men har också testat plastlina, lånade en kompis, och de va riktigt skönt. Mest för att man inte behövde ha handskar för att inte slita upp händerna :p

Xondah
0

Jag rekommenderar de plastade spårlinorna helt klart.

SparklingTindra
0

#0 Jag har själv en i plast. Dom finns att köpa på båda djuraffärerna här och dom är inte så speciellt dyra. =)