Hundar iFokus

Hundar

Etikettänglahundar
Läst 6550 ggr
sokka
0

Begravning Göteborg??????

Orkar egentligen inte gå in på det så mycke mer än att säga att våra 5 älsklingar brann in natten till lördag.

Våra två vovvar, två kissar och illerpojk.

Allting är förstört, livet är meningslöst och jag kan inte ens begrava dom!!

Hittar bara en djurkyrkogård i Göteborg som säger att det är för kallt o begrava dom nu så först om 3 veckor om vädret blir varmare! Vad ska man göra??? Vill inte lägga dom nånstans bara för att.

Men orka vänta i 3 veckor, fyfan va jobbigt det är! Någon som vet nått??? Sprida ut dom är inget alternativ, inte heller mina föräldrars trädgård ifall dom skulle flytta vill man kunna gå dit även efter flera års tid?

SaraC
0

Beklagar verkligen! Rynkar på näsan Kan inte ens tänka mig hur det måste kännas för er, usch vad jag lider med er.

Jag har sett att här kan man kremera och sedan få urnor som man kan ta med hem. Då kan du behålla urnorna tills du har möjlighet att begrava dem om du vill det. Det kanske kan vara ett alternativ att kolla upp?

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Catnap
0

Beklagar sorgen! Rynkar på näsan

Mina djur är kremerade och jag har askorna i små urnor i bokhyllan eftersom jag inte har någonstanns att begrava dem och det finns ingen djurkyrkogård där jag bor.

Är djuren kremerade? I så fall kan du behålla dem hemma tills du har möjlighet att begrava urnorna.

//Angelica

Medarbetare på Hundar iFokus

ChristineL
0

Men usch! Stor kram till dig!

Tycker att djuren ska kremeras innan du begraver dom. Vet flera som har sina djur i urnor i hemmet också.

Karizma
0

Oj beklagar sorgen ursh vad hemst att bli drabbad Gråter jag vet inte alls hur man ska begrava sin älskade djur nu det är hårt i backen. man kan inte lämna in dom på krematorium o sen sprida askan på fin plat. Där man kan gå o sörga o prata med dom ibland.

[Driva]
0

Först måste jag beklaga sorgen. Kan inte ens tänka mig den sor och förtvilvan ni måste gå igenom :(

Ni kan inte kremera de hos ett djursjukhus och sen begrava urnorna? Då behöver ni inte ha kropparna väntande någonstans, men sprider de inte heller.

sokka
1

Dom är från och med idag kremerade och ligger i urorna på krematoriet och väntar på gravplats, tror inte jag klarar av att ha dom hemma, känns för jobbigt för jag vill gravästta dom det var hela planen.

Blev helt paff när man inte kunde göra det rätt omgående, de kan man ju me människor men har då självklart tillgång till grävutrustning på ett annat sätt.

Det går inte, det är bara så jävla tomt och fel och konstigt.

ChristineL
0

Bra att det är gjort iaf. Och nej, man kan inte begrava människor riktigt hur som helst på vintern heller. Kan ta månader…

Beklagar än en gång.

ingann
0

Beklagar verkligen sorgen!

Jag vet inte vad jag skulle ta mig till om det hände mig..

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Kakan81
0

Beklagar sorgen. Kan inte ens föreställa mig vad ni går genom.

*kramar i mängder*

Xondah
0

Ush så fruktansvärt. Min dressyr instruktörs hästar brann inne för några år sedan, kommer ihåg hur svårt dem hade de den tiden. Lider med er! :(