Nu är hon borta
Onsdagen den tredje mars 2010, fick min älskade cockerspaniel tik somna in, nio år gammal.
Vi köpte henne som valp, och fick hem henne i början av 2001. Hon har varit med i både vått och torrt, i nästan halva mitt liv.
Geisha som hon hette var fullt friskt och hade det jättebra, sen fick vi för något år sedan reda på att hon hade blåsljud på hjärtat men det tog hon ingen skada av just då. Allt var frid och fröjd och hon mådde toppen tills förra året, då man började märka på henne att hon blev sämre, hon blev stressad, bajsade och kissade inne vilket hon aldrig gjort tidigare, och hon var helt enkelt inte sig själv. Var iväg till veterinären men dom kunde inte hitta något fel på henne, fick tabletter som skulle lugna ner henne och det hjälpte mot stressen. I februari började det märkas hur dåligt hon mådde, ville inte gå när man skulle ut och gå med henne, åt nästan inget och var inte sig själv. Den 3:e mars åkte vi iväg till veterinären igen för att kollaa ultraljud osv för dom misstänkte att hon kanske kunde ha livmoderhalscancer, så medans jag var iväg till stallet och red, så var mamma hos veterinären, och när dom sedan kom för att hämta mig möttes jag av mamma som storgrät och då förstpd jag att Geisha inte längre fanns.
Det visade sig att hon hade cancer, och det fanns mycket andra fel också och hon hade troligtvis inte ens överlevt natten, så dålig var hon.
Det är värst att komma hem efter skolan på dagarna och inte mötas av henne, under alla dessa år när hon funnits i mitt liv så har jag alltid ropat "Geisha" när jag kommer innanför dörren, och alltid blev jag mött av henne, hon viftade på svansen och hoppade på benen och var jätteglad över att man kom hem.
Hoppas att du har det bra däruppe Geisha, världens finaste hund <3 Du kommer föralltid att finnas i mitt hjärta!<3
**Love Cox's Geisha
**_Cocker Spaniel
_2000-10-18
E. Joycock's Royal Chocolate Love
U. Westerner Witches Promise
Vila I Frid

Fy vad hemskt! Jag beklagar sorgen. 9 år är ingen ålder.
Jag kan så väl känna mig in i vad du känner, jag förlorade tre av mina älsklingar under 2009 och det är så svårt att inte mötas av dem när man kommer hem. Men jag lovar, det blir lättare med tiden även om man har svårt att tro det ibland…
*kram*
//Angelica
Medarbetare på Hundar iFokus
Beklagar verkligen sorgen
*kram*
Beklagar.. Vila i frid <3
Beklagar! Min älskade vovve fick somna in för drygt 2 veckor sedan endast 4 år gammal så jag vet hur det känns.
Baklagar..
Den 11 november fick min lilla blandras somna in end. 7 år gammal pga. att hon inte fungerade ihop med min dotter som då va 1½. Kändes förjävligt rent ut sagt. Att hon som ALLTID varit vid min sida inte längre fanns och att det va jag som bestämt att hon inte längre skulle få leva. Men situationen va ohållbar och hon mådde inte bra i våran numera "barnfamilj" för hon va sååå rädd och osäker tillsammans med bar så det va enda utvägen.
Hur som helst, vet hur det känns när dom längre inte finns, hade bävat så inför den dagen jag av nån anledning skulle måsta ta bort henne eller min andra vovve. Känner med dig!!
Beklagar sorgen vila i frid lilla tjejen. * tröst kramar*