orolig:S
Hallå.
Jag ska till Norge i kanske två månader för att jobba skiten ur mig. Och Elias (min sambo) jobbar från 15.00-23.00
Eftersom det här med Norge var en stor chans för mig och skönt med lite ombytte och vänner bor där, så tyckte alla att jag skulle åka.
Elias har fixat så han går med ecko vid 14.00 innan han går.
Sen kommer hans mamma vid 16.00 och är med honom någon timme och går ut med honom.
Sen ska Elias gå hem på sin lunch vid 19.00 och gå ut med honom och sen tillbaka till jobbet. Sen kommer han hem vid 23.00+
Det enda som stoppar mig (eller mina tankar) är ecko!! Tycker inte om att han ska behöva vara ensam så mycket. Han är 5 månader nu.. och de lär bara vara så i två månader.
vad tycker ni?? (jag kommer tjäna feta pengar;))

Jag hade inte kunnat leva med mig själv om mina hundar var tvungna att vara ensamma så mycket. Framförallt inte en valp!!
Jag tycker inte det spelar någon roll hur mkt pengar man tjänar, för att en 5 månaders valp ska inte behöva vara ensam så mkt =/ Tråkigt för hunden och 2 månader för hunden att vara ensam så länge är en lång tid.. Jag tror inte att någon hund mår bra av det, tyvärr =/ Ska Ecko med till Norge eller stanna i Sverige? Mest nyfiken =)
Inget bra liv för en valp och inte för en vuxen heller för den delen. Har ju själv två hundar varav den ena oxå är fem månader. Skulle aldrig kunna tänka mig själv att lämna mina hundar ensamma så länge.

Det är för lång tid för en hund. Feta pengar vill man alltid tjäna, men kan Du inte leta upp en dagmatte under dessa 2 månader. Lite av pengarna Du kommer tjäna, kan Du ju betala dagmatten med.
joo, vi försöker komma på en bättre lösning.. om någon skulle kunna vara med honom på eftermiddagen eller nått.. men kommer inte på någe.. och ett hunddagis eller dagmatte skulle ju säkert vilja ha pengar innan jag kommer hem igen. vilket vi inte har.. och sen känns de väl lite sådär att lämna till en okänd:S
behöver den här resan för mig själv.. inte bara för att tjäna pengar.. andra saker spelar in också.. men känns usch och blä och lämna honom såhär:(
vad kostar hunddagis?? dagmatte?? osv

varför åka bort utan honom i 2 vikltiga månder av hans uppväcty, och inte vänta tills han har blivigt större?
Han behöver ha sin matte hemma och husse verkar ju inte vara hemma för mycket.
mvh
tina H

Hunddagis kostar ca 2000:-/månad. Har du ingen kompis som kan ställa upp gratis? Annars finns det säkert personer som kan lämna goda referenser från andra hundägare (och som inte är så dyra, utan mest gör det för att det är trevligt).
Bodde du inte så långt ifrån mig skulle jag med glädje hjälpa dig med lille Ecco-grisen.
Jag förstår att du behöver den här resan av orsaker du inte vill berätta. Men han är fortfarande valp och han behöver ha sin alldeles egna matte hos sig.
Uppväxtiden är viktig och jag tror att han behöver dig denna tid för att bli en stabil och glad vovve.
Kerstin
(Berätta hur det går)
Varför väntade ni inte med att köpa hund till du hade varit och jobbat? Om du nu måste åka, tycker jag att du ska sätta ut en annons i tidningen och be en familj som redan har hund att vara dagmatte.
hon kanske inte visste att hon skulle åka förrän nu,.. jag tycker du ska åka, hunden klarar ju sig hemma md husse. Så han ecko lära känna elias lite mer också=)
Neh, jag visste verkligen inte att jag skulle åka. Och det här är ända chansen jag får. Om jag inte åker, kommer inte Ecko bli en glad hund iaf. Och jag kommer säkert inte vara en glad människa.. Jag försöker hitta lösningar varje dag. Så det ska nog lösa sig.. men jag måste ju tyävrr vara snabb eftersom jag ska åka redan nästa måndag.
Jag vet att det är eckos viktigaste tid och att han behöver någon runt sig.. de är därför jag inte mår någe vidare av att åka heller. Men som sagt, jag SKA lösa det här..
Och jaa, det kan vara bra för elias att tillbringa lite extra tid med honom.. det är alltid jag som haft hand om ecko.
Kerstin- du får flytta hit;)
Neh, men kanske har en vän som kan ställa upp.. det beror på hur hon pluggar:S
Annars blir det nått annat.. har satt ut en annons nu också.
tack iaf
# 12 det låter som detta kommer lösa sig bra, och ingen mer än du känner vad som är bra för ecko, tror inte du nånsin skulle göra nått så han mår dåligt.. =) lycka till på resan….
Lycka till!
Det verkar som du kämpar för att det ska lösa sig. Och meningen är ju att ALLA ska må bra. Och som Malin skrev Ecco-grisen är din ögonsten och du vill ju att han också ska må bra.
Går han ner i ett paket???

Ja, de är klart jag vill hans bästa=) Så tänker både hit och dit för att hitta en lösning.
Tack så mycket för att ni försöker förstå=)
Usch! hoppas jag hinner lösa det bara.. annars kommer jag inte kunna åka ändå. Lämnar inte min lilla skit till ödet..
hehe, njaa.. han har blivit lite större nu vet du;)
Jag har hamnat i den förfärliga situationen att jag blivit änka, är arbetslös och ska nu skickas ut i arbetslivet av AF. Då gäller tidsgränsen för att vara hemifrån 12 timmar.
Hur ska jag göra, får jag inte ha min lilla familj kvar längre? Hundarna är det enda jag har. I mitt goda liv så kunde både min man och jag ha hundarna med oss på jobbet. Han alltid, om han inte var på resa och jag på visssa platser. om min man var borta så fixade alltid mitt jobb till det så att jag var på ett kontor där jag kunde ha dom med mig.
Nu är jag arbetslös och utfattig.Jag har hittat en osäker hundvakt som kan ta dom max 4 timmar om dagen. Fast det är inte garanterat. Hon kanske vill ut och resa eller åka och handla och då tar hon inte hundarna. Och arbetar jag på annan ort så kan jag ju inte åka hem och flytta hundarna på min lunchrast.
Måste dom dö för att jag ska överleva?
Kanske nån ungdom vill tjäna några hundringar på att va med dina vovvar några timmar varje äftermiddag äfter skolan?
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
#16. usch, vilken situation. Men även om tidsgränsen är 12 tim så är det inget som säger att det finns fler jobb 12 timmar bort.
Det är inte en dans på rosor att vara arbetslös idag. Men det är bara att hoppas att du får jobb på din hemort. Som Rita skriver - någon skolungdom kanske.
Hör här i HiF, kanske någon kan hjälpa dig. Sätt upp lappar! O lycka till!