Hundar iFokus

Hundar

Etiketthundtillbehör-hundprylar
Läst 1709 ggr
Rafflan
0

Funkar detta halsband?

Sitter å gluttar på billiga skit halsband att ha i stallet och hitta då såna med snabb knäpp i plast ( bild: http://grand-prix.se/popup_image.php/pID/2184 )

Om hunden drar i kopplet med dessa är inte risken att det går upp då?

ingann
0

Precis så där såg det första halsbandet ut som jag hade till min som valp.. vet inte om det är samma märke men det kostade runt 60 kr på vårt zoo och spännet gick sönder efter 2 veckor när vi knäppt på och av det några gånger per dag… likadant knäppe var det på reflexselen och det gick av när min lillskit drog, men jag kan inte vara säker på om det var orsaken eftersom mamma haft selen till sin sheltie innan..

Jag skulle hellre satsa på ett bättre halsband med riktigt spänne eller ett "halvstryp" typ det här

www.foderbilen.se/hund/koppel-halsband/mcben-hals-halvstryp-svart-20-30.html

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Rafflan
0

Jo, det jag fick känslan av att den kunde lossna :/

Ska nog skaffa ett med riktigt spänne då ;)

ingann
0

ja, även om det kostar lite mer så blir det oftast billigare i längden då man inte behöver byta ut dem så ofta:)

hittar du nåt bra så får du gärna länka för jag skulle behöva nytt också och våran zoobutik har gått i konkurs;) jag har ett sånt som i min länk fast i nylon och det börjar bli lite slitet nu;p

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

AnneN
0

Har haft liknande halsband med likadant spänne och har man en hund som inte sliter i kopplet så fungerar det bra, vet dock inte hur bra det håller om man har en hund som sliter.

Har även sådana plastspännen på mina hundars selar och har hittills aldrig haft problem med spännena trots att hundarna dragit rejält ibland.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Maja2
0

Jag har ett sånt där halsband till min Kelly. Köpt på rusta för 49 kr. Funkar hur bra som helst :) Hon drar inte i kopplet kanske jag ska tillägga.

Tangotime
0

Jag har haft sånna spännen på två halsband jag hade på min storpudel som gjorde utfall. Men dom höll. Sen har jag sånna spännen på alla selar och på en sela har spännet gått upp en gång, men inte gått sönder. Däremot så gick ett sånt spänne sönde här om dagen på ett av mina täcken. Det utsätts inte alls för någon påfrestning men jag tror plasten torkat och blev skör för täcket är nog 7-8år gammalt. Är man osäker ska man nog köpa något annat.