Ätit kycklingben!!=( Hjälp!
Hunden här hemma har ätit upp kyckligben från en grillad kyckling och jag har ingen sparris hemma. Finns det något annat att göra? Vad ska man vara uppmärksam på?
Usch, nu sitter jag här och är orolig och är arg på mig själv som inte såg till att hunden inte kunde få tag i det:(
Tänk om något händer:(
Ring ett jouröppet djursjukhus och fråga! Och finns minsta möjlighet så åk till en öppen affär och skaffa sparris (eller hör med grannar och alla du kan komma på!). Det kan spara er massor av lidande och tusenlappar. Vet en som nyligen löste ut sin hund från djursjukhuset för 9 000:- efter att den snott ben från en tallrik (och det var bara självrisken
)
Fy fan! Det finns varken affärer som är öppna här eller jouröppna djursjukhus… Bort alldeles avsides för det=(
Ingen i närheten har någon sparris heller…

Ring vilket djursjukhus som helst då, spelar väl ingen roll om det är nära om du bara ska fråga!
Pratar med syrran som är djursjukvårdare. Hon säger att har hunden inte tuggat utan svalt det helt är det nog ingen fara med skärskador. Däremot kan det ju sätta sig på tvären… Du ska åka till veterinär om hunden kräks, verkar ha ont i magen eller mår dåligt på vilket sätt som helst.
Är det långt och besvärligt att ta sig till veterinär så rekommendetar hon att du åker in imorgon även om han/hon verkar må bra. Då kan man lokalisera benet och vidta åtgärder om det behövs. Risken är annars att hunden blir dålig mitt i natten…

Har du ingen sparris kan du ge spagetti som inte är riktigt färdigkokt, det ger samma effekt.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Nu hjälper kanske inte det just nu. Men sparris finns väl på konservburk. Bra att ha hemma ifall det skulle hända igen.
Min högdräktigta stövare snodde en halv grillad kyckling och fick i sej så gott som allt innan jag upptäckte det. Det hände ingenting, men var observant hur hunden mår.
Hoppas allt gick bra
Hej igen och tack för alla svaren!
Jag köpte sparris dagen efter och hittills verkar det ha gått bra! Hon är pigg och äter och skiter som hon ska. Så hoppas det fortsätter så! =)