Så fin. :)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
Håller med, jättefin!!
Söt!! :D
så mysig den ser ut att vara
jätte söt…

Har kommer en liten halsning fran Milu, min lilla spanska hittehund, som jag inte förrän förra veckan fick reda på ar en Dhoki apso.Har heller aldrig sökt efter detta, men en bekant skickade kort pa sin hund och det var en kopia av honom. Vi har haft honom i 7 år, det var en tysk dam som letade efter ägare till honom i Marbella, innan hon lämnade honom till en hundgård. Nu när jag sökt på nätet stämmer det precis det som skrivs. Han kan klättra uppför de brantaste bergväggar här i Sierra Nevada, jag har varit livrädd, men nu förstår jag att han är skapad for att klättra i Himalaya och hans päls med massor av underhår, nu pa vintern, är till både för att skydda mot kyla och solreflexer i snön. Rasen beskrivs som 1/3 dels hund, 1/3 katt och 1/3 människa. Jag hade aldrig vågat skriva detta, men det är som att ha en ängel i huset. Men han är vallhund och kan driva en flock getter och får upp i bergen hur lätt som helst. Han hoppar aven over rosmarinbuskarna fran stillastaende, han verkar ha fjädrar i bakbenen som driver pa. Det bästa som hänt oss, att han blev vår familjemedlem. Det sägs att dom betraktas som heliga av buddistmunkarna. Ber om ursäkt att han inte ar så nybadad och nykammad, men det ar såhär han trivs bäst!
så fin han är, hundar är bäst när dem är lite ruffsiga o halvsmutsiga
så härligt att bo i Sierra Nevada, är det varmt där nu?året om kanske?

Navarro- jätte intressant att höra om rasen! Han verkar vara en riktig klippa!

Ang Sierra Nevada sa ar det inte varmt just nu, horde just pa Eurosport nar Anja vann, att nasta tavling i varldscupen kommer att ga av stapeln just har 2 mil fran byn dar jag bor. Bergen ar ju Spaniens fastlands hogsta toppar, med 3400 m. Men bara 10 - 12 mil at andra hallet ligger Costa Tropical, dar man odlar tropiska frukter, just for att det ligger skyddat av Sierra Nevada. Dar ar det rena sommarvadret mitt pa dagen och 12 - 15 grader pa natten. Apropa Milu sa ar han valdigt klok och mjuk, samtidigt som han fattar beslut och till om med forsvarat mig en gang, nar det var en vaskryckare pa gang. Skickar bild pa bergen runt om dar vi motionerar. Fran dar jag bor maste man aka 5 km nerat o allt ar en nationalpark men eftersom jag har astma ar det lite jobbigt att allt ar sa brant, pa dammens kant har man gjort en promenad med rosmarinbuskar och det ar dar vi brukar se bergsgetter 50 - 100 m ovanfor oss och han springer rakt uppfor bergsvaggarna utan problem.

tack tack hon är jätte go och söt….

Hon ser HELT underbar ut. Hur gammal?

HOn blir nio år i september….