Irriterade grannar!
Var nyss ute med hunden och såg en lapp på dörren..
"Plocka upp skiten efter era hundar!" … o.s.v.
Ja, vi är de enda i huset med hund, så inte svårt att gissa vilka de menade MEN..
Vi plockar ALLTID upp skiten efter vår hund.
Grannen i frågade klagade på parkeringen..
- Om han nu ändå har ögonen med sig kanske han ska prata med alla utekattsägare istället som jag ständigt ser skiter på parkeringen..
Ville bara skriva av mig.
Skrev i alla fall en lapp tillbaka - Om vad jag tyckte de skulle göra..
Jisses! 
HAR VARIT MED OM SAMMA!!! fan va arg man blir!
Tiktok: @iminaandetag
Instagram: @iminaandetag
sjukt fegt att bara sätta upp lappar, är det inte bättre att gå o snacka med hundägarna som man tycker gör fel ? :S

Håller med. Fel att du ska få skit för att du bara har hund. Katternas ägare tar aldrig upp!
//Anna Letfors
www.letfors.webb.se
#2 Ja men jag menar det.. och ska jag slösa min tid på att knacka dörr..?? Nej, det tror jag inte! Tror jag vet vem det är, men ändå..
Nu är det ju faktiskt inte vårt skit, utan kattskit de snackar om, men principen gör en bara förbannad..
#3 Exakt, och så sjukt mycket katter det springer bara på gatan.. Inte konstigt att parkeringen blir full.. speciellt nu när snön försvinner och blottar dela härligheten.
#4 jag menade dem som satte upp lappen från början 
#5 Förstod det. Vart lite virrigt svar, hehe sorry
Är det den grannen jag tror att det är, så är det alltid han som sätter upp lappar om allt möjligt.
Kan ju säga att fastighetsskötaren är rätt trött på honom.. Han får rätt många samtal 
Det behöver ju inte vara katterna heller…de är ju faktiskt inte heeelt omöjligt att andra med hundar går förbi och runt i området där ni bor. Dåligt att bara anklaga folk sådär iallafall..har grannen nått problem får den väl ta upp det med er personligen. Kan man tycka..
#7 Jag går hemma hela dagarna och aldrig sett någon annan hund gå in på parkeringen.. Möjligen på kanten, men inte på parkeringen..
Sen ser jag dagligen hur katterna här sätter sig och skiter i snön - som sedan smölter bort.. En del gräver lite i gruset också.. Så jag tippar mer på katterna, än de andra 4 småhundarna som bor här i området.. 
Varav en aldrig går förbi här, och två av dem skulle inte skita utan att husse plockade upp för de går aldrig lösa.
Den sista går så sällan utanför gården (hon är väldigt sjuk), och är aldrig lös..
Så där grundar jag mina misstankar om katterna
Ja, han är himla duktig på att sätta upp lappar överallt..
#8 Hehe jag tänkte inte på att det är snö ju!..Lite seg.
Tänkte bara "parkering=asfalt" och jag har personligen inte nån erfarenhet av katter som skiter där de inte går att gräva. :p
#9 Hehe här är det inte asfalterat, utan det är grus (och lera) 

Sånt är så tråkigt… När vi flyttade hit 2008 så fick sambon världens utskällning av en tant i grannhuset för att det är så mycke hundbajs överallt. Sambon förklarade att vi ALLTID plockar upp efter oss samt att det faktiskt bor fler hundägare i området.
Sen fick vi skäll för att vi gick utanför hennes hyreshus, det är tydligen "hennes" mark eller något, suck.
Sen den dagen har hon hatat oss och står alltid och pratar med massa pensionärer om oss o pekar när vi går förbi.
Att hennes hund gör utfall mot Quila o att han kissar och gör sitt precis nedanför vår balkong är tydligen en annan femma, det verkar vara fullt acceptabelt i hennes värld.
Tråkigt bara när andra tror saker om oss enbart för att hon inte har något vettigare att göra med sin tid än å anklaga oss för att vara slappa hundägare.
Är det någon hund som gör sitt uppe i Umeå och ägaren inte plockar upp så är det säkert Quila (och vi) som gjort det också ;)
~Quila Roze~
Ta två påsar, en med katt skit i och en med hund skit i och ge till honom och berätta skillnaden 
Folk som alltid måste klaga, sätta upp lappar, lägga sig i osv är så satans jobbiga. Men å andra sidan kanske det är lättare att inte ta åt sig om grannen som satt upp lappen är en idiot
speciellt eftersom du är oskylldig!
OT- så förstår jag inte hur man bara kan gå vidare efter att man stått och tittat på när hunden skiter! Jag har varit ute ett par gånger till förbipasserande med påsar för att dom ska ta upp skiten efter sig. Endel säger att det inte är deras skit fast jag sett att hunden sket precis! Högen kanske till och med ryker! 
En morgon trampade jag i en STOR hundskit vid min bil på min egen garageuppfart! Mina gör inte hälften så stora högar! Vem fan låter sin hund gå in på någon annans garageuppfart och sätta sig och skita 2m utanför ytterdörren???
#11 Ja nej, men självklart är det ert fel.. Vad trodde du? 

#12 Jo, kan ju säga att jag gärna betalat en analys av skiten.. 
Tar egentligen inte åt mig av utskällningen, utan mer att han är så feg att han inte kan ta det face 2 face..
Ska bli intressant om man får något svar från honom..
Via en lapp eller personligen 
På ett ställe jag bodde under en kort period brukade tanterna i trakten fråga om man skulle plocka upp skiten…just då hunden sitter å trycker…Visst, trycker upp påsen röven på honom så vill han säkert skita klart…
#12 Haha det är vanligt att folk låtsas som ingenting när de både stinker och ryker när man går förbi.
Eller när man får en utskällning för att man aldrig plockar upp trots att det är första gången man glömmer påse hemma 
Tröttsamt när man är en ägare som faktis tar upp bajsen. Jag vet flera st som inte gör det ser jag brukar jag ge dom en bajspåse o säger ta upp skiten efter hunden slipper jag skura barnskor. De plockar upp eftersig .

#15 fick också höra att jag skulle at upp efter valpen, fast då den kissade 
En del dömmer så snabbt innan man ens har fått en chans att plocka upp eller de har sett om min hund ens har skitit.
#16 här bor de många hundägare runtomrking så jag brukar fråga dem eller gå hem efter en ny, men det går ju faktiskt inte alltid om man är lånt bort. Det är mänkligt att glömma någongång vilket en del självutnämnda poliser ibland glömmer.
#0 Det viktiga är att man vet att ens eget samveta är rent, en bra grej för att visa alla andra grannar om de spekulerar är att se till att alltid har en bajspåse fastknuten på kopplet så de ser att du har med dig dessa 
//Angelica
Medarbetare på Hundar iFokus
#18 Jag har alltid med mig 3--4 i fickan, om de vill ha bevis 
Har kopplet i jackfickan, så det gör inte mer nytta att ha bajspåsen på kopplet 
Jag brukar ta upp en påse så fort Pepsi sätter sig. bara för att visa dem att: Här har ni en som plockar upp efter doggyn!
Tiktok: @iminaandetag
Instagram: @iminaandetag
#20 Så gör jag med 

#19 Jag med, så fort jag öppnar en handväska eller jacka så väller de praktiskt taget ut bajspåsar. På krogen sist tappade jag ner bajspåsar bakom baren när jag skulle betala
Tänkte att du för syns skulle kan ha en på kopplet, även om man har i fickan. Jag hade det ett tag när det var gnälligt. Inte för att mans ka måste bevisa något, men tråkigt nog går ju en del och spekulerar bakom ryggen på en ibalnd. Jag gillar raka personer som säger till en direkt så man har en chans att förklara och försvara sig och inte bara skriver lappar eller talar bakom ryggen. Skriver jag någonsin en lapp, hänt en gång så skrev jag även ansändare och det var ingen otrevlig lapp heller :)
//Angelica
Såna lappar har jag med fått men i brevlådan och angående kattskit i sandlådan
Mina katter är innekatter som på sin höjd sitter ute på den innätade balkongen 50 meter ifrån sandlådan…
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

#23 Du vet väl att katter kan bajsa jättelångt från platsen de befinner sig, som en katapult iväg från dem själva 
//Angelica
20, 21 haha skönt o höra att fler ta fram bajspåsarna så fort de kröcker på ryggen 
23. detta med kattskit är äkligt i sandlådan. Men lite upp till sandlådeägaren/hyresvärden att göra den skitsäker med. Vi har en på våran gård den ska vi o ena grannen byta sant o göra prisseningöverdrag, man tar bort det vid lek i sandlådan o över presseningen vid slut lekt= skitsäker
#24 japp.. och pilla den ut genom maskorna på nätet klarar de med 
#26 jag tycker också det är jätteäckligt med kattskit i sandlådorna men grejen är ju att mina katter aldrig är ute… jag har inte haft en utekatt på över 25 år så ska de klaga så bör de väl klaga på dem som har utekatter? inte på mig som har innätat så ingen katt har en chans att ta sig ut till lådan…
/Ingalill
#27 Och här går min HUND och får skit för vad UTEKATTERNA pysslar med.. Sicken värld vi lever i! 
27, Oja du har så rätt inne katter ska inte få skulden.
#28 Ja, man tycker ju att de borde kolla lite mer noggrant för att se vem det är som skiter istället för att klaga på fel personer;)
/Ingalill
Har också varit med om samma sak! De satte dessutom en rulle bajspåsar utanför dörren. Grannen brukade rasta sin hund på gården och då fick jag skit för det.
#31 Jag hade gladeligen tagit påsarna, de är ju dyra
Nej men skämt åsido..
Förstår hur det är..
Fattar inte varför inte grannarna kan vara raka, så att man i alla fall har en chans till förklaring..
#31 gratis påsar är ju aldrig fel men jag hade inte blivit glad ändå… du kanske ska ta kort på hunden som skiter på gården och sätta upp i trappen så de ser vem som är boven i dramat 
/Ingalill