Hundar iFokus

Hundar

Etikettraser
Läst 3879 ggr
[Driva]
0

Vad kan Nelly vara för ras?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min pojkväns mormor har hamnat på sjukhus och vi passar hennes hund Nelly.
Min pojkvän har inte haft så stor kontakt med henne de senaste åren, så vi vet inte så mycket om Nelly.

Jag gissar att hon är någonstans mellan 1-2 år, hon är knähög med knorrsvans. Väger 8 kg. Hon är väldigt glad i allt och alla, det känns lite terrier över henne, men inte fullt ut.

ingann
0

Någon pudel/terrierblandning kanske:) Det skulle iaf jag gissa på…

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

SaraC
0

Skulle också tippa på pudelblandis. Hon är lik en av min mosters hundar, en blandning mellan Pudel och schipperke.

Taskig bild

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Kalashnivik
0

#1 Det skulle det kunna vara, eller en otrimmad Shnauzer kanske ;D

ingann
0

Jag ser ganska mycket likheter med min om jag tänker mig honom som svart och oklippt… Han är papillon/yorkshire terrier/dvärgpudel..  Nu har jag inget kort där han sitter så där men om man tänker bara på huvudet:

/Ingalill

ingann
0

Hittade en sittande bild:)

/Ingalill

[Driva]
0

Pudel har jag  också funderat på då jag var dagmatte åt en pudel/shetland sheepdog som är väldigt lik Nelly.

När vi går i trappor och liknande har jag märkt att hon stannar och väntar in både mig och min pojkvän, nästan vallar oss. Och i lägenheten är hon väldigt nogrann att hålla koll på vad alla gör. Om de är ett betende pga hon inte vill bli lämnad ensam eller också ett "vall" betende vet jag inte…*
Hennes bringa går upp som på en typ vinthund, därför har jag vart inne på schipperken också. Just med både vallningen, knorren och kroppsformen.